Como dizer "desenhista" (no sentido mais rústico) em inglês

Estou traduzindo uma história para Inglês onde existe um personagem desenhista, mas a história se passa numa época antiga, onde não existem computadores e ele só desenha no lápis e papel.

Pesquisei alguns temos, como:
- Draftsman
- Drawer

Imagino algo como o Leonardo da Vinci, que era um artista, mas nem todo artista desenha, e quero deixar claro que o personagem é bom em desenhar. "Illustrator" também não sei se combina, pois dá a ideia de usar cores, etc... Queria mais algo "rústico" rsrs obrigada!

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
5 respostas
  Resposta mais votada
3 27 418
I'd like to suggest the following terms:

drafter
draftsman (AmE)
draughtsman (BrE)
>> projetista / desenhista.

Definition: An artist who practices or works in technical drawing.
Definição: Um artista que pratica ou trabalha com desenho técnico.
NAVEGUE SEM ANÚNCIOS!
Ao ativar o English Plus além de navegar sem anúncios você ainda tem vários benefícios! ATIVAR AGORA
3 28 414
Para o que se deseja, DRAWER é o mais indicado.
6 48 1.2k
And also:
"sketch artist" would be someone able to draw a person (usually working with the police or courts).
In general ways, we could answer your question by saying that is a person good at drawing.
There are also illustrators, artists that draw faces, some are so good that you would describe somebody else and they are able do a sketch, or do a pretty close drawing.
18 290
Drawer? People rarely say that in this context because it's mostly associated with the thing in which one keeps their clothes haha. Even if the context makes it clear it still sounds weird so people usually say "drawing artist". It also depends on the specific type of artist. There are sketch artists as pointed out and described by Paulo and realist artists (these are very talented and pull off a very close life-like representation of whatever or whoever it's based on), among others... But the general and most common term is "drawing artist".
Designer decorator, display artist, displayman, landscaper.