God forbid e conversely - Tradução em português

3 17 182
In such contexts as:

God forbid she should have to look after him.

All dogs are mammals; conversely, not all mammals are dogs.

Thank you!

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
10 respostas
  Resposta mais votada
6 47 1.1k
Conversely there I would say "por outro lado" or "o oposto não é verdadeiro"

http://thesaurus.com/browse/conversely
Part of Speech: adverb
Definition: contrary, reverse
Synonyms: against, at variance with, contrarily, contrariwise, conversely , in defiance of, opposite, versus
Antonyms: equally, same, similarly

Main Entry: or
Part of Speech: conjunction
Definition: a suggestion of choice
Synonyms: as a choice, as a substitute, as an alternative, conversely , either, in other words, in preference to, in turn, on the other hand, or but, or else, or only, preferentially

I am on the same page as Telma, it´s just a different way to say the same thing.
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
God forbid she should have to look after him.
Deus me livre que ela precise tomar conta dele.

Todos os cachorros são mamíferos, mas nem todos os mamíferos são cachorros.

Acho que é isso.
3 17 182
Thanks, Rakell. I have two questions:

Is there an impersonal form of "Deus me livre"? This to me sounds like "God help me if I have to do that again!" I'm just wondering if there is another expression in Portuguese.

"Conversely" means a reversal of the parts: "the converse of 2+4 is 4+2." I'm looking for that exact sense: "Two plus four can be written, conversely, as four plus two."

Please give it another try. Thx.
Henry Cunha escreveu:Thanks, Rakell. I have two questions:

Is there an impersonal form of "Deus me livre"? This to me sounds like "God help me if I have to do that again!" I'm just wondering if there is another expression in Portuguese.

"Conversely" means a reversal of the parts: "the converse of 2+4 is 4+2." I'm looking for that exact sense: "Two plus four can be written, conversely, as four plus two."

Please give it another try. Thx.
Maybe,

God forbid
Que Deus proíba .
Que Deus não permita.

And conversely,
Reciprocamente
If you don't want to use the word "Deus" I think you could say: "Nada permita" or "Não permita".
Could " Conversely " be vice-versa? What do you think?
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
3 17 182
Rakell Grubert Pere escreveu:If you don't want to use the word "Deus" I think you could say: "Nada permita" or "Não permita".
Could " Conversely " be vice-versa? What do you think?
Thanks. Could it be "Que nada permita..."? That looks nice to me.
It wasn't "Deus". It was the action directed by the object pronoun (me livre) that I wanted to avoid. "God forbid" is an expression without any real religious meaning. People also say "Heaven forbid," for instance (even atheists I bet).

Yes, 'vice-versa' sounds closer. Is there a good way to use some variant of 'transposição' perhaps?

Thx
[quote="Henry Cunha"]
Could it be "Que nada permita..."? That looks nice to me.
Yes, "Que nada permita" or "Nada permita que".

Is there a good way to use some variant of 'transposição' perhaps?

Reversamente?
De maneira reversa; ao contrário: Quanto mais rico, mais poderoso, e, reversamente, quanto mais pobre, menos poderoso

[F.: Do fem. de reverso + -mente.]
Read more: http://aulete.uol.com.br/reversamente#ixzz2Xust8iO4
9 61 593
Eu diria "inversamente" nesse contexto:

Todos os cachorros são mamíferos; inversamente, nem todos os mamíferos são cachorros.

http://en.bab.la/dictionary/portuguese- ... versamente
3 17 182
Immediate, fantastic, free, online help. Thank you, Rakell, Telma, Paulo.

God willing we'll have a beer when you are around these parts, or conversely,... (you know the drill).
6 47 1.1k
That´s what friends are for! ;) Now you know that we can do a great teamwork, he he.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!