Como dizer "jogar na cara" em inglês

Hi there!
Gostaria de saber se há alguma expressão parecida com o nosso "jogar na cara", se alguém poder me ajudar, ficarei muito grato, pois procurei e não achei.

Ex.:
"Nunca pedi nada mas ela sempre me deu do bom e do melhor e agora está jogando na cara!"
"Ele adora jogar na cara! Que saco! Odeio pessoas que jogam na cara"
Hehe! Esses são os meus exemplos...

Thanks in advance! :D

TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
12 respostas
Hail!
You can use: bluntly.

Speaking in a direct honest way that sometimes upsets people: "'You're drunk,' she said bluntly".

Got that?
See ya!
Hey Vitor, thanks!
Yeah, I think I got it! However, I'd like some more examples, could you please?

Alguém tem mais alguma segestão?
Obrigado!
Whenever you need good examples, use this dictionary:

www.ldoceonline.com

See ya!
Donay Mendonça 22 107 1.6k
Olá Pessoal,

- rub it in

I know I made a mistake, but you don't have to rub it in.
Eu sei que cometi um erro, mas não precisa jogar na minha cara.

OK, I lost, no need to rub it in!
Ok, eu perdi. Não precisa jogar na cara.

Do Merriam Webster e Longman:

Rub it in: to keep reminding someone of (something that person would like to forget) / to remind someone about something they want to forget, especially because they are embarrassed about it.

Bons estudos!
Henry Cunha 3 18 183
Dizemos tb "to throw it in my face" para o mesmo efeito:

She always treated me well even though I never asked for anything, but now she's throwing that in my face. ("That" se refere a como ela tratou vc)

Regards
Marcio_Farias 1 24 213
I've heard, "told in my face" (dizer na cara) as in

"Ole Zé came up to me and told me in the face I wouldn't change the ceiling lamp bulb that easily."
"Ole Zé, a ladder in his left hand, told me in the face it'd take more than one of me to change the lamp bulb."
"Young Juquinha told his teacher in the face that she wouldn't bathe daily, thus the stink."

The bluntly form also works. To bluntly tell someone that... = Dizer de chofre/na cara de alguém que...
donay mendonça escreveu:Olá Pessoal,

Como dizer 'jogar na cara' em inglês:Rub it in

Ex:There´s no need to rub it in!(Não precisa jogar na cara!)

Rub it in:Jogar na cara:Lembrar alguém de alguma coisa que querem esquecer por se sentirem constrangidos.

Bons estudos!
Hey, isso é BrE ou AmE??? :?
Donay Mendonça 22 107 1.6k
Hi,

Não vi nada que aponte para BrE ou AmE. Me parece comum a ambos.

Boa sorte!
=) bom saber!
Adriano Japan 2 20
Marcio_Farias escreveu:I've heard, "told in my face" (dizer na cara) as in

"Ole Zé came up to me and told me in the face I wouldn't change the ceiling lamp bulb that easily."
"Ole Zé, a ladder in his left hand, told me in the face it'd take more than one of me to change the lamp bulb."
"Young Juquinha told his teacher in the face that she wouldn't bathe daily, thus the stink."

The bluntly form also works. To bluntly tell someone that... = Dizer de chofre/na cara de alguém que...
or.... say something to someone's face = falar alguma coisa na cara de alguém
PPAULO 6 48 1.1k
Not an exact translation, but the imagery, the sense is of "jogar na cara".

I never asked her anything, she always gave me the best things, and now she comes with that "you owe me" attitude

"Nunca pedi nada mas ela sempre me deu do bom e do melhor e agora está jogando na cara!"
I never asked her anything, she always gave me the best things, and now she thinks I am beholden to her. (ela pensa que eu tenho obrigação [de retornar em favores ou fazer qualquer coisa por causa disso] ...)

I never asked her anything, she always gave me the best things, and now in her mind I am beholden to her

I never asked her anything, she always gave me the best things, and now she is a demanding person, a scorekeeper.
PPAULO 6 48 1.1k
I never asked anything to her, she gave me everything, but not out of generosity. It seems like she did it to make me owe her something and then someday payback, now she is playing those mind games, trying to make me feel bad about it.