Como dizer "contador" em inglês

I saw that "contador" is "accountant". But, how can I use this in a sentence? For example:

"My friend is an accountant." or "My friend is accountant" ??? Which one?

Thank you very much indeed!

ENTENDENDO AS HORAS EM INGLÊS
Nesta aula, a professora Camila Oliveira ensina vários macetes para você nunca mais se confundir na hora de dizer as horas em inglês. ACESSAR AULA
2 respostas
Ordenar por: Autor
Henry Cunha 3 18 191
Tiago, you'd definitely say "My friend is an accountant." As a general English rule, when you are trying to specify someone´s profession, you´re going to insert the article: "He´s an engineer." "She is a doctor." Etc.
Henry Cunha escreveu:Tiago, you'd definitely say "My friend is an accountant." As a general English rule, when you are trying to specify someone´s profession, you´re going to insert the article: "He´s an engineer." "She is a doctor." Etc.
Thanks Henry! Perfect explanation!

PS: If someone knows any exception to that rule, in other words, any kind of profession where we DON'T use the article (a/an), please, post here.
TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE