Como dizer "Não é para o seu bico" em inglês

Avatar do usuário Donay Mendonça 57630 22 96 1379
Aprenda mais esta expressão aqui conosco. Amplie seus conhecimentos.

Português: não é para o seu bico
Inglês: out of your league

Out of your league
  • "An expression used when a girl is just too hot for you and you have absolutely no chance with her." - Urbandictionary
Exemplos:
  • Dude, don't even try it, she's way out of your league.
  • Cara, nem tenta, ela não é para o seu bico.
  • She’ll never go out with someone like you: she’s way out of your league.
  • Ela nunca vai sair com um cara como você: ela não é pro seu bico.
  • He was so good-looking and so popular that I felt he was out of my league.
  • Ele era tão bonito e tão popular que senti que ele não era pro meu bico.
Cf. Como dizer "muita areia para o meu caminhão" em inglês
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!

Avatar do usuário Thomas 14550 7 59 286
The expression refers to more than just women, potential girlfriends, etc. It makes reference to things that we are not qualified for, people who are better than we, etc.

I play the guitar, but I am not in Baden Powell's league.
You speak Guarani well, but Carlos speaks it even better. You are out of his league.

The term clearly comes from a sport such as football or baseball. If you compare "Os Tigres de Mogi das Cruzes" with "International" of Porto Alegre, International is way out their league. Note how "way" is used for emphasis.

Avatar do usuário Daniel.S 605 1 2 6
Out of your league me faz lembrar de "é muita areia para o seu caminhãozinho".

Avatar do usuário Thomas 14550 7 59 286
Out of your league

1. Doing something you are not prepared for She was clearly out of her league, suddenly forced to finish a project she knew little about.
2. Not right for you I think an expensive car is a little out of your league right now, don't you?
See also: league, out

Cambridge Dictionary of American Idioms Copyright © Cambridge University Press 2003. Reproduced with permission.