Como posso falar ''Em língua inglesa''?

Eu gostaria de saber se posso usar assim "in English language?" Não é "na língua inglesa, mas sim "em língua inglesa". Porque no certificado vi assim: she has successfully completed an Elementary course of conversation in English language with the following grades. Por isso disse em língua Inglesa e não na língua Inglesa. E o an Elementary ou até a Basic course estaria certo?

Obrigado.

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
1 resposta
PPAULO 6 47 1.1k
In the English language if you talk about the language as it is spoken for millions of people.

When you are referring to a subject studied at school (or in a course, for that matter), it's "in English language" as in:

[name the student]...has successfully completed an Elementary course of conversation in English language with the following grades.

The same would be said of an elementary course and they would inform you of your grades in Mathematics, In Physics, in Biology.
All of them subjects you might study in school.
As it was a certificate or diploma, they used the form "in the English language", in more colloquial ways you could say "in English".
It is worth noticing, that in the university we could also have the subjects: Portuguese language, Chinese Language, Greek language, so "in the Portuguese language" for instance, in a diploma of a foreign student willing to learn our language.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!