Correção de texto: Personal presentation [1336]

Meu nome é Jennifer, tenho 35 anos, sou casada e não tenho filhos. Sou brasileira mas atualmente moro na Suiça e trabalho como babá.

I’m Jennifer and I am 35 years old. I’m married and don't have children. I’m Brazilian but I currently live in Switzerland. I’m babysitter.

MELHORE SUA PRONÚNCIA EM INGLÊS
Nesta aula, o professor Adir Ferreira, autor do livro "A Chave do Aprendizado da Língua Inglesa", nos conta como se tornou um Expert em pronúncia e dá várias dicas para você se comunicar melhor em inglês. ACESSAR AULA
3 respostas
Ordenar por: Autor
PPAULO 6 51 1.4k
Can also be:
Married and childless
Married and I don't have any children
Married and I have no children

Child-free is also possible, but (to my thinking) it mostly suggests a context of choice. Meaning you and hubby have chosen so, that is, both don't intend to have for the time being.
Perhaps it's counts as a too personal information in a first introduction.
PPAULO 6 51 1.4k
'Oops' time now...

Perhaps it's counts as a too personal information in a first introduction. (sic)

Perhaps it counts as a too personal information in a first introduction.
Perhaps that counts as a too personal information in a first introduction

Excuse my grammar mistakes! "it's counts" is a no no. I don't know what I drank that day! :-)
Simon Vasconcelos 15 404
Stefani, a sua apresentação é perfeitamente compreensível. Eu somente faria uma pequena alteração no fim. Diante de profissões, devemos usar um artigo indefinido (I'm a babysitter).

Para o seu texto ficar menos truncado e sem repetições, eu escreveria desta forma:

My name is Jennifer, a thirty-five-year-old, married and child-free Brazilian woman. Nowadays, I live in Switzerland and work as a nanny.

OBS.: "Thirty-five-year-old" também pode ser escrito "35-year-old".
AMPLIANDO O VOCABULÁRIO
Isa Mara Lando é uma referência entre os profissionais de tradução. Ela já traduziu mais de 100 livros, entre eles estão obras de autores aclamados, como: George Orwell, Salman Rushdie e Walter Isaacson (a biografia de Einstein). Nesta aula gratuita, Isa dá várias dicas de vocabulário. ACESSAR AULA