Subject and object pronouns (position in a sentence)

Good evening, people!

Então, nos cursos de inglês que fiz sempre foi ensinado que não se pode pôr "subject pronoun" em final de sentença e hoje encontrei algo diferente em uma gramática que estou estudando:

"In informal English, most people tend to follow to be verbs with object pronouns
Like me, her, them. Many English scholars tolerate this distinction between
Formal and casual English"

Example: It could have been them.
Technically correct: It could have been they.
Example: It is just me at the door.
Technically correct: It is just I at the door.

"It could have been they" e "It's just I at the door" estão corretos? É correto usar subject pronouns em final de senteça mesmo?

Obrigada :)

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
6 respostas
  Resposta mais votada
3 24 199
Nesse caso, é gramaticalmente correto usar o "subject pronoun" no final.
Mas popularmente se usa o "object pronoun".
The traditional grammar rule states when a pronoun follows a linking verb, such as "is," the pronoun should be in the subject case. It’s also called the “nominative.” That means it is correct to say, “It is I,” and “It was he who dropped the phone in shock when Jodie answered, 'This is she,'” because "he" is the same type of pronoun as "I."
The Merriam-Webster Dictionary of English Usage says that it’s a style choice, and that “It is I” is a formal style and “It is me” is a more casual style. In fact, most people who write about language agree that unless you're answering the phone for the English department at the University of Chicago or responding to a Supreme Court judge—in other words, in a very formal situation for the English language—“That's me” is an acceptable answer
Ref. Quick and dirty tips - 'It Is I' Versus 'It Is Me'
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
Alexandra, qual é a gramática que você está estudando?
Igomfs, é a gramática "The Blue Book of Grammar and Punctuation"
Autores: Jane Straus, Lester Kaufman e Tom Stern
Eleventh edition, 2014.
Editora: Jossey-Bass
Coincidência. Tenho ela também.
2 18 109
"This is (s)he." and "it was he who..." are a couple uses you might hear in everyday life, but no one will say "that could've been we" instead of "that could've been us".

I think the quote Neyf provides is apt: these usages sound so formal, you'd usually only imagine using them while arguing in court.
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
Bryan Philpott escreveu: 14 Mar 2020, 18:06 "This is (s)he." and "it was he who..." are a couple uses you might hear in everyday life, but no one will say "that could've been we" instead of "that could've been us".

I think the quote Neyf provides is apt: these usages sound so formal, you'd usually only imagine using them while arguing in court.
Yeah, I understand, I was confused because during my whole life teachers said it was wrong such thing... Hahaha
Now I know that it's correct, but in a very formal context. Thank you!
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!