Como dizer "Estou esperando o frango descongelar" em inglês

Eu estava treinando com um amigo meu,mas quando fui dizer essa frase eu não sei se formei ela corretamente.
"I'm waiting the chicken be unfrozen", Como meu amigo também é brasileiro ele entendeu o que eu queria dizer, mas também não sabia se um nativo entenderia.

Contexto
Me: What are you doing?
My friend: just w8 for the lunch.
Me: haha
My friend: And u?
My friend: What u doing b*tch?
Me: Well, I'm waiting the chicken be unfrozen.
Me: And I dont know if it makes sense.
My friend: well not sure but i kind of understand.

NAVEGUE SEM ANÚNCIOS!
Ao ativar o English Plus além de navegar sem anúncios você ainda tem vários benefícios! ATIVAR AGORA
5 respostas
  Resposta mais votada
6 48 1.2k
While at it, many say that thawed meat is not as good as the frozen variety, when someone is going to cook.

http://www.foodrepublic.com/2014/08/04/ ... -cooks-bet

You have a shitload of work to do while you’re getting ready to cook that turkey. Having it sit there — not in like 80 degree weather or overnight — but for an hour or two before you cook where you are patting it with paper towels so you have a nice and dry skin on a reasonably unfrozen bird before it goes into the oven, is a great idea.

http://www.foodrepublic.com/2012/10/10/ ... anksgiving

As you see, after the thawing, you can refer to a chick/turkey/bird etc, as "unfrozen", before that you can use the "defrost" word, as pointed out before.

Unless you put the sentence in the passive. Then, you wouldn´t use the BE thing.

"I'm waiting/let´s wait, until the chicken IS unfrozen"
COMO COMBINAR PALAVRAS EM INGLÊS
Nesta aula, o professor Denilso de Lima, autor do livro "Combinando Palavras em Inglês", ensina como as collocations (combinações de palavras) podem ajudar você a falar inglês com mais naturalidade. ACESSAR AULA
3 10 49
Acho que o verbo correto é: TO DEFROST

I'm waiting for the chicken to defrost.
2 24
Outra opção: to thaw
7 56
Hello,

Qual seria a melhor resposta?

- I'm waiting for the chicken to defrost.

or

- I'm waiting the chicken be defrosted.

or

- I'm defrosting the chicken.

Thanks in advance!
6 48 1.2k
I'm waiting for the chicken to defrost. Would be my pick.