Correção de texto "Life in Salvador"

Ola pessoal, eu fiz esse texto que retrata a realidade atual da minha cidade, no caso Salvador, para um trabalho do curso de inglês que eu faço na mesma cidade. Gostaria se fosse possível da parte de vocês que me apresentassem possíveis maneiras mais naturais de transcrever as mesmas frase.

Life in Salvador

I live in Salvador since 1991. I was born in Vitória da conquista and my family moved out to here(Salvador). Living in Salvador was so nice when i was younger, because the city was very charming and it had a lots of beauty. People walked in the streets with their heads up and people were so pround to be "baiano". But present days it's difficult to find someone who is satisfaied to what Salvador became. Salvador is unknown, when i walk the streets i can not fell more energy that i felt befor, it seems like the city has been torn down, either heavy traffic, or a chaotic public trasnport.
The heath public syste
m it is not different, in fact it was a shame since it's beginning. In reality it works only to corrupt politics stole our money.
On the other hand we keep paying a lot of taxes to the government keep doing nothing to change our lives. To finish it i do not know where it is going, but i know it is not a good place.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49085 21 73 1138
Sugestões de correção dentro do que o contexto permite avaliar:

Life in Salvador

I have lived in Salvador since 1991. I was born in Vitória da conquista and my family moved here(Salvador). Living in Salvador was so nice when I was younger, because the city was very charming and it had lots of beauty. People walked in the streets with their heads up and people were so pround to be "baiano". But these days it's difficult to find someone who is satisfied with what Salvador became. Salvador is unknown, when I walk the streets I can not feel the energy I felt before, it seems like the city has been torn down, either heavy traffic, or a chaotic public trasnport.
The health public system
m it is not different, in fact it has been a shame since its beginning. In reality, it works only for corrupt politicians to steal our money.
On the other hand we keep paying a lot of taxes for the government to keep doing nothing to change our lives. To finish it I do not know where it is going, but I know it is not a good place.
Muito obrigado pela correção desse texto.