Correção de texto: ''My sister and Me''

I am older than my sister. I was born one year before but she is taller than me. People say she is more intelligent than me, they think it is because she know more than me, but I am is more beautiful than her.
Our routine is very different, she gets up earlier than me because her school starts earlier than my school. She studies in the capital and she gets home later than me. She sleeps all afternoon and I do housework. In the evening, sometimes we like reading the books or watch tv. We like reading the same books but we don´t like watch same programs and then we sleep at the same time.
I am more responsible than my sister, I think because I am daughter older of my family. She as educated as me and my sister is funnier than me and I like see her happy.
In spite of differences I love very much mi sister.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49085 21 73 1138
Algumas sugestões de correção:

I am older than my sister. I was born one year before she was born but she is taller than me. People say she is more intelligent than me. They think it is because she knows more than me, but I am more beautiful than her.
Our routines are very different, she gets up earlier than me because her school starts earlier than mine. She studies in the capital and she gets home later than me. She sleeps all afternoon and I do housework. In the evening, sometimes we like reading books or watching TV. We like reading the same books but we don't like to watch the same programs and then we go to bed at the same time.
I am more responsible than my sister. I think it's because I am the oldest daughter. She is as polite as me and funnier than me and I like to see her happy.
In spite of our differences, I love my sister very much.