Como dizer "a maioria" em inglês

Como dizer "a maioria" em inglês
Hello guys! I would like to know how to say: "maioria" e "principalmente" in English. I know there is a lot of words to say that (like the ones I wrote in the title) but I don't know when its better to use one than another.

Could someone explain me minutely?

Thanks in advance.

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
5 respostas
  Resposta mais votada
22 102 1.5k
Otávio,

1. Mostly
  • There are many students here, mostly adults. (Há muitos alunos aqui, a maioria adultos.)
2. Most/most of
  • Most people believe it exists. (A maioria das pessoas acredita que isto existe.)-- Sem "of" quando se quer generalizar.
  • Most of his friends saw the movie. (A maioria dos amigos dele viram o filme.)
3. Mainly
  • I don't travel much, mainly because I'm always busy. (Não viajo muito, principalmente porque eu estou sempre ocupado.)
4. The majority
  • The majority of them find it hard to concentrate. (A maioria deles acha difícil concentrar.)-- Mais formal que "most (of)".
Bons estudos.
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
Thank you very much donay :D
It's good to have a place where we can have our questions answered. I don't know what I would do without this forum.

Keep up the good work!!
1
Sorry, but I was thinking here and I see that I don't know if exist any difference between Mostly and Mainly... Are there any difference in the meaning ?

I've noticed that I can use Mostly to say: "Maioria das vezes, algo que ocorre geralmente"
I've noticed too that I can use Mainly to say: "Algo é principal, que possui um alto nível"

Am I correct? Can someone explain it to me?
22 102 1.5k
Logan,

Yes,you´re correct.Longman says:

Mostly:used to talk about most members of a group, most occasions, most parts of something etc [= mainly]

Good Luck!
(online) 5 26
Also:

The bulk of

For instance:

The bulk of the traffic had passed. (A maioria do trânsito tinha passado.)
Oxford's
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!