Como dizer "caso encerrado" em inglês

Alessandro 3 11 91
Caros eu gostaria de saber a opinião de vocês sobre uma expressão correspondente em inglês para o nosso "caso encerrado" usado pelos juízes nos tribunais. Eu acabei de ouvir em uma série o juiz dizendo "case dismissed", mas acho que é caso arquivado.

Sugestões?

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
2 respostas
Thomas 7 60 288
"Case dismissed" means that the defendant is no longer charged with a crime. It does not mean he has been found not guilty (has been acquitted). When a case is dismissed, it means that it is not believed that there is sufficient evidence to continue with a trial. Should new evidence appear later, he can be charged again and a new trial can take place. (If he had been acquitted or found not guilty, he could not be tried again regardless of the amount and quality of any new evidence.)

Alessandro, you possibly want "case closed".

Here is a related expression from the courtroom that we use in everyday conversation, "I rest my case." (In the courtroom, it means that the attorney believes that so much evidence has been submitted supporting his viewpoint that there is no need for him to keep arguing.) When we say it in daily conversation, we mean that the other person in an argument has made a statement that agrees with our position. Let me give you an example. I suggest that we dine at the ABC Churrascaria. You say you hate the food there. I insist that the food is delicious. Then I say, "Wait! We can't go to the ABC Churrascaria because the health department has closed it. And you reply, "I rest my case." (Thomas, you are agreeing with me. You have just made a statement supporting my view. Even the health department thinks the food is horrible,)
Alessandro 3 11 91
Excellent. Thank you Thomas!
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!