Inglês Formal, preciso de dicas!

Olá pessoal do Fórum, alguém sabe um site, blog, etc (algo online) que tem dicas sobre como escrever/falar o inglês de maneira mais formal possível? Simplificando, preciso de dicas sobre o inglês mais difícil! Quero impressionar umas pessoas aí... hehehehe as vezes acho que estou estudando apenas o lado mais facil e até mesmo informal do idioma.
Se alguém puder me orientar sobre essa minha paranóia, por favor qualquer ajuda será muitíssimo bem-vinda!

Desde já muito obrigada^^
Avatar do usuário Marcio_Farias 12280 1 21 206
To begin with, you have to drop all contractions but spell out words in full, smile less and talk gravely, almost academically. And then you should never raise your voice when speaking. Instead of saying, "Man, I had a ball at Mr. Montgomery's party yesterday!" you say, "I have yesterday experienced enjoyment at Mr. Montgomery's informal gathering" in a low, matter-of-fact tone of voice. By the time you get the hang of it you'll probably and eventually reach a point where you'll downplay every other sentence into stricter observance and unshakably turn your back at anyone who attempts to speak informally with you.

I think Henry Cunha, a native speaker of English himself, may provide more examples of formal speech.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Wow Marcio, your words are terrific! I wish I could write this good... Thank you very much! ^^
Avatar do usuário Donay Mendonça 45300 21 69 1022
Olá Ravenna,

Veja algumas dicas:

Contracted Forms

Formal - Don't use contracted forms, use the entire auxiliary verb:

They have lived in New York for many years.

Informal - Use contracted forms.

They've lived in New York for many years.

Relative Structures

Formal - Use relative structures.

The woman thought that it was important to be on time.

Informal - Drop certain relative structures.

The woman thought it was important to be on time.

The Use of 'Whom'

Formal - Use 'whom' as an object.

Whom have they chosen for the position?

Informal - Use 'who' as an object.

Who have they chosen for the position?

Auxiliary Verb Usage

Formal - Always use the full form of an auxiliary.

Have you finished your work?

Informal - Sometimes the auxiliary verb is dropped in informal speech. Note: This is often grammatically incorrect, but is certainly common in everyday usage.

Finished your work?

Word Choice

Formal - Many words tend to be used in more formal situations. For example, certain verbs tend to be used in formal situations, but have other synonyms (often phrasal verbs) that are used in informal situations.

The police investigated the situation.

Informal synonym: We looked into the situation.

When to use formal English

Formal English tends to be used in professional and business situations. Informal English is generally used with friends and family.

Fonte:
Englishcafe.com

Bons estudos
!
Wow... I'm speechless =P very awesome tips! Thanks Donay and Englishcafe.com ^^
Ravenna, além das dicas citadas sugiro vc a prender termos e palavras mais formais. Os bem poucos usados no dia a dia das pessoas. Com isso, acredito que o livro mais certo seja a Bíblia. Mas leia uma versão contemporânea e não uma antiga. Senão, além de formal vc lerá uma língua arcaica.

Da uma mexida aqui: http://www.bibliaonline.com.br. Da pra comparar as várias versões em português com outras de várias línguas. Não conheço outro site melhor.
Thanks Rodrigo! Nada mais formal (e complicada) que a linguagem bíblica. ***Chega de ler Shakespeare e sua linguagem extremamente arcaica. ^^
Formal english, necessary of clues!
Avatar do usuário Gabi 685 1 1 12
Meu, depois de tudo o que foi dito só te dou uma dica que me ajuda muuito -
- Dê sempre preferência para construir sua frase com substantivos. Enquanto na linguagem
falada nós nos expressamos mais através do uso dos verbos, na escrita formal é aconselhável usar
substantivos.
ex: She tends to.......(falada)

She has a tendency to .... (escrita)

A segunda é mais formal do que a primeira.
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Yeah... you're right Gabi, thanks.