Like the way she 'do it' / Like the way she 'does it'

Boa noite!!

Estava vendo um clipe e a música se chama "Like the way she do it" e eu fiquei pensando se não seria "like the way she does it" poderiam me responder o porquê é "do it" e não "does it" em se tratando de 3ª pessoa. O que não estou conseguindo enxergar?

Thanks in advance!

David Bassotto

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
1 resposta
Thomas 7 60 288
Your English is probably better than that of the composer. "Does" is definitely the correct word, however...(1) songs are a terrible place to go looking for grammar tips, and (2) sometimes in jest natives will say "do" when they should be saying "does". It's not a mistake because they know that it sounds wrong, but that is what they want: to draw attention.

Years ago in the Los Angeles area, there was a plumbing company called "D. D. Plumbing". In part of the commercial, someone who ask "Who knows how to do this kind of work?" And the answer was "D. D. do." A mistake? Not really. It was said in jest. It was bad grammar used on purpose for dramatic effect.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!