Tradução de "couldn't tell you"

ailime 1
What is the meaning of "I couldn't tell you" in the following context?
It's part of news from CNN( today) about the two Rutgers University students accused of invading the privacy of fellow student Tyler Clementi, who committed suicide after his sexual encounter with another man was streamed online.

"To know that two intelligent kids could get caught up in something like this is shocking to me," Ardeshna said. "The only rationale I've been able to come up with is that they thought they were being funny -- but I really couldn't tell you.

Thanks in advance,

ailime
Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
6 respostas
Ordenar por: Data
Gabi 1 1 15
that's used in spoken English ailime,
it's used for saying that you don't know the answer for a question, in this case
in Portuguese we could translate perhaps as "mas eu realmente não sei" , "eu de fato não faço idéia".
Thomas 7 60 288
Great answer, Gabi! If you write a book about slang or idioms. I want a copy!
ailime 1
Yes, Gabi

That makes sense!
Thanks!! ;)

ailime
Dude Spell 2
A expressão mais próxima em português é:

O único rationale que consigo alcançar é que eles pensaram que estavam sendo engraçados, mas eu não saberia dizer.
Thomas 7 60 288
mas eu não saberia dizer = but I could not say

I see no difference between "I could not say" and "I could not tell you". Do you?
Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
Dude Spell 2
Que eu conheça, não há nenhuma expressão no português brasileiro que dê essa diferença de nuance entre I couldn't tell e I could''t say, se é que existe alguma diferença já que, como você, eu também não vejo nenhuma... :D
Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!