Como dizer "Alimentar o banco de dados" em inglês

Oi, pessoal!

Como eu digo "Você deve alimentar o banco de dados com essas palavras"?

TURBINE SEU VOCABULÁRIO! Aposente o caderninho de vocabulário, use a tecnologia como aliada nos estudos. Ao assinar o English Plus você poderá utilizar o Meu Vocabulário: um aplicativo desenvolvido pela equipe do English Experts para guiar você no aprendizado de novas palavras, phrasal verbs e expressões.
Meu Vocabulário Dashboard
QUERO CONHECER
1 resposta
PPAULO 6 48 1.1k
In a more layman p.o.v. We could use "enter/insert" data, it´s usual to express that with something like "enter the data/the value in a cell/a range of cells" (in a workbook/spreadsheet). In a more specific/formal way it´s "feeding".

Because, with a spreadsheet chances are that you use it to storage the data, and with a system you use to "feed" data to a computer program or system. That is, a more specific and professional thing, and not only to storage, it is fed to generate reports, calculations. Use in metadata functions, etc.

Metadata - is "data about the data", about the database. A rough example is that a machine could think of you as a 'CPF' and Id or entry number, or something else. Without referring to 'you' proper.

Another way to view that, is the way data is 'entered'. Sometimes by machine (then a "feed") and sometimes by typing (then is someone "entering/inserting" data.
But I think the first criteria I have mentioned are the first to be considered.

I hope this helps.