Como dizer "Barbearia que atende sem hora marcada" em inglês

1 31 419
Ontem eu fui cortar a 'crina', com medo da Covid mas fui. Cheguei, entrei, esperei a minha vez (havia 6 pessoas na minha frente) e fui atendido.
Walk-in barbershops.
Ex.
Barbershop walk-ins are available here in Houston.
We are a walk-in barber shop! No appointments needed.

NAVEGUE SEM ANÚNCIOS!
Ao ativar o English Plus além de navegar sem anúncios você ainda tem vários benefícios! ATIVAR AGORA
2 respostas
  Resposta mais votada
Bacana!

E esse termo "walk-in" também é usado para falar da própria pessoa que entra lá sem hora marcada:
"I met Patrice many, many years ago, as a walk-in to her shop".
Essa frase, por curiosidade, está na série Unsolved Mysteries (2020) - S01E02.

Isso acabou me lembrando dessa outra expressão que é "WALK-UP-AND-USE"

A Walk-up-and-use system is a system that needs to be so self-explanatory that first-time or one-time users can use the system effectively without any prior introduction/training. Examples are automatic teller machines (ATMs), ticket machines, public informations systems, museum displays, etc.

Abs,
TESTE DE VOCABULÁRIO
Faça um teste e descubra como está seus conhecimentos de vocabulário de inglês em 5 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
6 48 1.1k
And there is the walk-in clinic, I didn´t know that, really!

Speaking of walk-related expressions (or slang), here is one more to the table:
My wallet seems to have gone for a walk; have you seen it? (from Wordreference) Minha carteira foi dar uma caminhada (por aí...), por acaso você a viu? (ou seja...parece que ela sumiu! )

Plus, walk-in have also this other meaning, of "big/large" as in "a walking-in closet" (a closet that is large enough to walk around in.) Walk-in in this case works as an adjective, modifying/characterizing "closet".

And what happens when a walk-on actor goes to a walk-in clinic in its walk-in hours? After having played soccer in a what he thought would be a walk-away game and ended up spraining his ankle?