Como dizer "chapinha" em inglês

Hi guys, I was having a conversation with a student when she asked this question to me, as I couldn't find it in any dictionary...I'm here asking you.

How can I say "chapinha" in English? (the thing that the girls use to make their hair look good or straight)

Thanks a lot!
Saiba que para dizer chapinha ou prancha em inglês, existem as opções a seguir. Confira mais esta super dica e melhore as suas habilidades no idioma.

Flat iron
(Hair) straightener
Straightening iron
Curling tongs (inglês britânico)

Vamos aos exemplos de uso para você entender como funciona na prática.

• Use a straightener to straighten your hair. [Use uma chapinha para alisar o cabelo.]
  • She bought a hair straightener. [Ela comprou uma chapinha.]
  • I was straightening my hair with the flat iron when the phone rang and I had to stop to answer it. [Eu estava alisando o meu cabelo com a prancha quando o telefone tocou e eu tive que parar para atender.]
  • She said she doesn't use curling tongs to straighten her hair. [Ela disse que não usa chapinha para alisar o cabelo.]
  • Her straightening iron stopped working and she sent it to be fixed. [A chapinha dela estragou e ela mandou para o conserto.]

Para dizer alisar o cabelo em inglês, além de to straighten, você pode utilizar to flat iron também. Observe como fazer.

• I flat iron my hair every weekend. [Eu faço chapinha no meu cabelo todo final de semana.]
  • Did you flat iron your hair last week? [Você passou chapinha no cabelo na semana passada?]

Agora que você aprendeu mais essa dica, que tal responder as perguntas a seguir para treinar?

A. How often do you straighten your hair?
B. Do you think flat irons damage your hair?

Este post recebeu colaborações de: danipecorari, Judy Friedkin, Felipe Pereira da S, Lady A e Donay Mendonça

Bons estudos.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
The action would be to "straighten" one's hair.

For example, "I was straightening my hair with the flat iron when the phone rang and I had to stop to answer it" or something like that.

This article has a lot of examples about the subject!
http://www.wikihow.com/Straighten-Your-Hair
Avatar do usuário Judy Friedkin 590 2 16
I don''t know about in England but in the States we don't use terms like "curling tongs". I have never heard that word before. We say curling iron which curls it or a flat iron which straightens it. Maybe when flat irons first came out, they were called straightening irons, I don't know, but they are currently called flat irons.
Flat Iron também é usado como verbo.

"I flat iron my hair every weekend." ("Eu faço 'chapinha' no meu cabelo nos finais de semana.")

Bons estudos!
The commonly used word for this is Straightners, although term flat irons do exist it is not widely used in the UK.

In relation to Judith's response in England the name curling tongs does exist. Curling tongs are cylindrical in shape and are used for straightening or curling hair; straighteners on the other hand are flat in appearance.