Como dizer ''tanto no cheiro quanto no suor" em inglês

Tava escrevendo um texto para um amigo dizendo que parei de usar desodorante e comecei a usar outro produto.

Mas cheguei nessa parte e não sei uma expressão parecida com a que temos:

- Esse novo produto que estou usando me ajudou “tanto no cheiro quanto na transpiração”.

Poderia usar outras formas, mas existe alguma tradução bem parecida com o “tanto no ... Quanto no...” em inglês?

Obrigado

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
4 respostas
Leonardo96 15 231
This new product I've been using has done wonders for me in terms of both smelling and excessive sweating.
PPAULO 6 47 1.1k
Another way to express that is with:
In "A" and in also "B"
Both in "A" as well as in "B"
In "A" and in "B"
Both in "A" and in "B"

Anyway, as Leonard has already taken care of the question, I will take a more slangy approach:
This new product [1] I am using has kept body odor (B.O.) and sweating at bay. (meaning it blocks B.O. And excessive sweating).

Of course there are other ways to express that.
Telma Regina 9 61 593
You can also say: I'm using one (deodorant) now that does the trick.
PPAULO 6 47 1.1k
I had stuck to 'product' because the word could be replaced by deodorant/antiperspirant/sweat patches (the likes of Dandi, in the UK), etc.
So, in a broader sense. In a specific way, the deodorant stuff would be good as an example (narrowing it a bit to a particular product), but it could be also replaced by other words as well.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!