Correção de texto: My activities when I'm home

Hi everbody! This is a text that I did a few days ago. If you can help me correcting it, I will be very thankful.

Oi pessoal! Este é um texto que eu fiz a alguns dias. Se vocês puderem me ajudar corrindo ele, eu ficarei muito agradecida. :D

(by the way, you can also correct me if I have done some mistake in this message)
(aliás, vocês também podem me corrigir caso eu tenha feito algum erro nessa mensagem)

My activities when I´m home
When I´m home, I usually have a lot of tasks. I wash the dishes, I take out the rubbish and I also wash the bathroom. Doing these jobs I help my mom at home. She also has many jobs at home like: make her bed, make dinner, go shopping and also take care of our cats.
One job that I like very much is cooking. Yesterday, I made some pancakes and it was very tasty! I learned to cook with my mom and sometimes we cook together, it´s very fun. We already made cookies and they were very delicious.
I also listen to music, surf the internet and read books and mangás.
At night I sleep for 9 hours.
These are my activities at home, some of them I don´t like to do but others I like a lot!

(Minhas atividades quando eu estou em casa
Quando eu estou em casa, eu normalmente tenho várias tarefas. Eu lavo a louça, eu levo o lixo para fora e eu também lavo o banheiro. Fazendo essas tarefas eu ajudo minha mãe em casa. Ela também tem vários trabalhos domésticos como: arrumar a cama dela, fazer o jantar, fazer compras e também cuidar dos nossos gatos.
Uma tarefa que eu gosto muito é cozinhar. Ontem, eu fiz algumas panquecas e elas estavam muito saborosas! Eu aprendi a cozinhar com a minha mãe e às veses nós cozinhamos juntas, é muito divertido. Nós já fizemos biscoitos e eles estavam muito deliciosos.
Eu também ouço música, uso a internet e leio livros e mangás.
À noite eu durmo por 9 horas.
Essa são as minhas atividades em casa, algumas delas eu não gosto de fazer mas outras eu gosto bastante!)
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49025 21 73 1137
Sugestões de correção:

My activities when I´m home

When I´m home, I usually have a lot of tasks. I wash the dishes, I take out the rubbish and I also wash the bathroom. By doing these jobs, I help my mom at home. She also has many things to do at home like: making her bed, making dinner, going shopping and also taking care of our cats.
One job that I like very much is cooking. Yesterday, I made some pancakes and they were very tasty! I learned to cook from my mom and sometimes we cook together, it´s a lot of fun. We already made cookies and they were delicious.
I also listen to music, surf the Internet and read books and mangás.
At night I sleep for 9 hours.
These are my activities at home, some of them I don´t like to do but others I do.