Correção de texto: Write about some of your responsabilities

Esse é apenas um pequeno parágrafo de uma lição. É o primeiro período do meu curso em que começamos a escrever "pequenos parágrafos" e eu ainda tenho dificuldades em relação à estrutura do parágrafo e aos conectivos. Aceito sugestões ;) ;)

Some of my responsabilities are to study hard and to get good grades. Every day I spend hours reading many books, doing lessons and writing texts to get a good grade on the university entrance exam. After all, it's a really difficult exam and there's a lot of competition.

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE
1 resposta
PPAULO 6 49 1.3k
Some of my responsibilities as a child (as a member of the family/society/as a person/as a student) are...

OR
Some of my personal responsibilities are to study hard and get good grades, so I spend hours reading many books, studying my lessons (doing my homework) and writing some texts. All that because I want to get good grades and pass some/a university entrance exam. It´s really a challenge, the exam is difficult and there´s a lot of competition. [OR - ...and it is quite competitive]