How can I improve my writing?

Hello,

I'm having a big problem right now and I hope you can help me.

I just started a course which is entirely given in english. The problem is, more than 80% of what I know nowadays of english , I learn listenning not writing and, even worse, I'm self-taught.

Therefore, I facing a situation where I need to learn the English grammar very fast because I gonna write in english almost daily. And I don't have any knowledge of stuffs like "simple past", "present continuous" and so on.

So I would like to ask you guys for any book, website, course, study guide / strategies, etc. focuses in writing / grammar.

Thanks in advance.

-------------------------------------------------

Olá,

Eu estou tendo um problemão agora e espero que vocês possam me ajudar.
Eu acabei de começar um curso que é inteiramente dado em Inglês. O problema é, mais de 80% do que eu sei hoje de inglês eu aprendi ouvindo, não escrevendo e, ainda pior, eu sou autodidata.

Portanto, eu estou enfrentando uma situação na qual eu preciso aprender a gramática do inglês bem rápido pois vou escrever em inglês praticamente diariamente. E eu não tenho qualquer conhecimento de coisas como "simple past", "present continuous" e por aí vai.

Então eu gostaria de perguntar a vocês por livros, websites, cursos, técnicas de estudo, etc focadas em escrever em inglês e na gramática.

Desde já obrigado.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49025 21 73 1137
Avatar do usuário Donay Mendonça 49025 21 73 1137
Hey What's up Frost?

Here you'll find many tips from how you can study and plan your routine. If you can talk I'm sure you can write in the same way, and ever you have any doubts, come here and pull your doubts out! Man If you need some help you can count on me...

Cheers! Good Luck !
Muito obrigado!