I've Got x I Got x I Have: Qual a Diferença?

Imagem

Preciso de uma ajuda com I've got, I got e o I have.

Os três usamos para dizer que temos alguma coisa, certo? O I have mais especificamente para expressar posse, e o I got para dizer que temos, porque obtemos, é isso? Mas ainda não tá tão claro para mim. Nessas frases por exemplo:

Qual é a diferença de I've got com I got e os mesmos com I have?

Por que não só I got, ou I have e sim I've got?

Espero que entendam a minha dúvida. Muito obrigada desde já ao fórum.
Avatar do usuário Donay Mendonça 43455 20 67 970
Olá Mandy,

I've got é o mesmo que I have e é muito comum no Reino Unido. I got indica posse também e é mais comum nos EUA. Veja:

• Tenho bons amigos.
    1. I've got good friends.
    2. I have good friends.
    3. I got good friends.

Resumo: I've got muito comum no Reino Unido, I have é uma forma padrão e I got é inglês informal comum nos EUA.

Bons estudos!
MENSAGEM PATROCINADA Conheça as palavras em duas línguas que se parecem, mas têm significados diferentes! Baixe agora o: Guia Grátis em Inglês: False Friends.

Clique aqui e saiba como baixar agora!
Hum, I got it Donay :D, então não tem diferença entre os três? posso dizer qualquer frase relacionada a posse, como quando vou dizer I have, mas poderia usar as 3 e o sentido seria o mesmo?
Olá Mandy,

Sim,o mesmo. Basta observar que:

"I´ve got"(Eu tenho) é muito comum no Reino Unido,"I have"(Eu tenho) é uma forma padrão e "I got"(Eu tenho) é inglês informal comum nos EUA.

Boa sorte!
Não sei ao certo, se falar besteira me corrijam.. Mas acho que sempre que pode se usar o I've got, pode usar o I have também..
Mas o contrário nao..

Sempre que quiser falar que possui algo, pode usar os dois..
Mas em algumas situações, que envolva ação principalmente, eu sei que não pode usar o I've got..
Exemplo: Have a breakfast, ou Have a shower .. Nao caberia o I've got

[]'s
Avatar do usuário kungfuadam 130 5
Per quote below. I've got is acceptable, but not in the situations below. The situations below are the following-

Have breakfast, take a shower.

Não sei ao certo, se falar besteira me corrijam.. Mas acho que sempre que pode se usar o I've got, pode usar o I have também..
Mas o contrário nao..

Sempre que quiser falar que possui algo, pode usar os dois..
Mas em algumas situações, que envolva ação principalmente, eu sei que não pode usar o I've got..
Exemplo: Have a breakfast, ou Have a shower .. Nao caberia o I've got
Olá Pessoal,

Neste caso "have" não tem sentido de "possuir",é uma collocation. Não faz sentido usar "have got" como sinônimo de "have" neste caso.Vejam mais:

a) Have an accident: Sofrer um acidente
b) Have a party: Fazer uma festa
c) Have a treatment: Fazer um tratamento

Boa sorte!
Avatar do usuário Tiago Tafari Catelam 90 1
You might want to take a look at this video as well:

This is probably the funniest video of the Real English series ever made! :lol:

PS: You can find exercises for that video here: http://real-english.com/reo/23/unit23.html

Hope this helps ;)
Avatar do usuário maryziller 275 1 1
donay mendonça escreveu:Olá Mandy,

Sim,o mesmo.Basta observar que:

"I´ve got"(Eu tenho) é muito comum no Reino Unido,"I have"(Eu tenho) é uma forma padrão e "I got"(Eu tenho) é inglês informal comum nos EUA.

Boa sorte!

In the US you can use both forms, but not interchangeably.
Look at Adam's response. He is American. He does not use "I got". He says "I've got".

kungfuadam escreveu:Per quote below. I've got is acceptable, but not in the situations below. The situations below are the following-

Have breakfast, take a shower.

Here are some of the differences:
GOT = BECAME
I got is used in sentences like "I got hungry." "I got sick." Got sometimes means became. (I became sick).

I'VE GOT = I OWN, I HAVE
If you are talking about possession, you have to say "I've got" not "I got".
I''ve got a Beagle, not a Poodle.
I've got a dollar in my pocket, not I got a dollar in my pocket.

GOT = RECEIVED
When you mean you received a dollar back from a purchase (you received a dollar in change), then you can say
"I got a dollar back."

What did you get in the mail? I got a letter from my Grandfather.
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Mary,

You can use "got" meaning "have" in informal language,although it´s considered grammatically wrong.You can see this explanation here:

Used for saying “have” in informal speech.
What you got there?
You got to be careful what you say to him.
Macmillan Dictionary

More:

KCA.02536 What I done, I taped it back like that.

KCA.02572 What it is, when you got snooker on and just snooker you’re quite <pause> content to watch it …

Eisikovits (1987: 134) argues in effect that the tense system exemplified in clauses like What I done is the same as that of standard English, but that a single form done is used for both past tense and past participle in the nonstandard dialect (in the same way that single forms such as said, allowed are used for both functions in the standard language, in the case of many other verbs); I done here would correspond straightforwardly to standard I did. (Eisikovits’s article is based on data from an Australian urban dialect, but, as Trudgill & Chambers (1991: 52) rightly point out, the facts are similar for many UK dialects.) But Eisikovits’s analysis seems to overlook cases like the you got snooker on example (which are quite common in our material) where got clearly corresponds to standard have got, meaning “have”, and not to a past tense.
http://www.grsampson.net/AEga.html

Regards,