Despite herself - Tradução em português

Eu ja ví essa frase várias vezes, mas não acho traduções em dicionários, google ou mesmo procurando aquí no forum. A frase é "despite her(ou him)self". Alguns exemplos do último livro que eu lí:
But…there was no levity in his posture this time. He stood with arms folded, head slightly bowed. His disbelieving grief appeared to have vanished, replaced with another emotion—one Vin had sometimes seen smoldering darkly behind his eyes. Usually when he spoke of the nobility.
She(=Vin) shivered despite herself. Standing as he was, she was suddenly aware of his clothing—dark gray mistcloak, long-sleeved black shirt, charcoal trousers. In the night, the clothing was simply camouflage. In the lit room, however, the black colors made him look menacing
Your father, child,” the Lord Ruler prompted, his demand like a physical weight upon her soul.
Vin spoke despite herself. “My…brother told me that my father was that man over there. The lord prelan.” Tears rolled down her cheeks, though when the Lord Ruler turned from her, she couldn’t quite remember why she had been crying"
She pretended still. Pretended not to be the girl who had grown up starving on the streets, a girl who had been beaten far more often than she had been befriended. Vin sighed, turning from the window. The next shop, however, drew her attention despite herself.
It contained ball gowns.
Eu sei que "despite" pode querer dizer "apesar de" ou "desprezo" dependendo do contexto. Mas nesses três exemplos nenhum deles fazem sentido.

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
2 respostas
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Dicas:

Despite yourself, himself, herself: (meio que) sem querer, inesperadamente, quase por acaso

if you do something despite yourself, you do it even though you did not intend or expect to. [Macmillan]
Donay Mendonça escreveu:Dicas:

Despite yourself, himself, herself: (meio que) sem querer, inesperadamente, quase por acaso

if you do something despite yourself, you do it even though you did not intend or expect to. [Macmillan]
Nossa, MUITO obrigada! Eu tive essa dúvida por um tempo enorme, encaixa perfeitamente, e eu não conhecia esse Macmillan também, excelente dicionário, incluindo até mesmo dicas de uso.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!