What x Which: Exceção à regra?

Olá, pessoal. Me deparei com a seguinte situação relacionado ao uso de What e Which:

Vi um vídeo no Youtube explicando como funciona o MetroCard em Nova York. Em dado momento, a máquina para aquisição do MetroCard diz: Which language? E aponta quatro línguas.

Mais à frente aparece: What type of MetroCard? E dá as opções Regular MetroCard e Unlimited Ride.

Ora, se nessa segunda frase eu tenho duas opções específicas, por que a máquina utilizou "what" em vez de "which"?

EBOOK VERBO GET Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu email. INICIAR TESTE
1 resposta
PPAULO 6 48 1.1k
To the second is that "which" would be more formal when you have a number of choices. So, "which" can be interchangeable with "what" in such case. In an academical text "which" would be preferred.

On the stackexchange somebody explains:
Which" is more formal when asking a question that requires a choice between a number of items. You can use "What" if you want, though. - stackexchange.com

We see (usually) books explaining that "which" is used with two-option choices, or a limited number of them. Maybe that´s why this tripped you out this time!

But then, (one example) "which are the countries in South America" would not be interchangeable, at least not in way that it would sound natural.