ajuda com uma música dos Raimundos

A música é 'Deixa eu falar', e a parte que não consigo entender é o seguinte..

E penso comigo mesmo: por que não eu
Pra cuspir o pensar e taxarem de crime?

agradeço desde já, e provavelmente vou ter mais dúvidas no futuro
Avatar do usuário Vitor Ferreira 30 1
Olá dlr.
Acertou na mosca.
Dica: Para ver a letra de uma música, basta digitar pelo menos um trecho desta no google. ;)
See you.
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Flavia.lm 3845 1 9 85
Let's try...

E penso comigo mesmo: por que não eu
And I think to myself: why not me?
Pra cuspir o pensar e taxarem de crime?
(For someone) to 'spit' the thought out and (*) name it crime?

:?

"o pensar" = the act of thinking
"taxar de" = in this context, "to attribute an adjective to" -> ele foi taxado de incompetente --> "It's been said he's an incompetent" (you can improve the English one, of course)

I couldn't understand who is the subject of "cuspir". I see two possibilities:

1) Existe um erro de concordância (aceitável por se tratar de música). "Taxarem" está na terceira pessoa do plural (para eles taxarem), mas "cuspir" está no singular. Eu corrigiria assim:
"Para cuspiREM o pensar e taxarem de crime" - For them to spit the thought out and name it crime.

2) o "cuspir" está relacionado com o primeiro trecho "por que não eu". Neste caso:

Por que não eu para cuspir o pensar... = rewriting: Por que não me escolheram para cuspir o pensar...

Por que não eu para cuspir o pensar e taxarem de crime. = rewriting: Por que não me escolheram para cuspir o pensar e (então) taxarem (isto) de crime? = Why not me, to spit the thought out and then they would (be able to) name it crime?

:lol: I am surprised by my creativity!

Does that make any sense in English??? In Portuguese it doesn't (at least for me!)

Aguardo comentários.
Thanks for explaining it, despite how little sense it may make. Would you like to suggest me some better music!? :P
Actually I'd like the other forum members to comment about my comment...

And yes, I can suggest some better Brazilian music :P
(I liked Raimundos when the band still existed and I was a teenager...). Good music, but bad lyrics.
Flavia.lm escreveu:Good music, but bad lyrics.

I completely agree. That's the beauty of listening to music in a foreign language, the lyrics don't matter so much. A small percentage of Americans would even be willing to listen to music that wasn't in English, can you believe that? Many countries all over the world, English-speaking or not, listen to music in English even if they don't understand the words. For whatever reason, it's not like that here. Many American's are culturally ignorant. Don't get the wrong idea though - the people I'm talking about aren't bad people, that's just how life is for them... you can live here your whole life knowing only English. It's not the same as a place like Europe where you are surrounded by other countries and other languages and it is common to meet people who speak a different language than you.
dlr escreveu:
Flavia.lm escreveu:Good music, but bad lyrics.

I completely agree. That's the beauty of listening to music in a foreign language, the lyrics don't matter so much. A small percentage of Americans would even be willing to listen to music that wasn't in English, can you believe that? Many countries all over the world, English-speaking or not, listen to music in English even if they don't understand the words. For whatever reason, it's not like that here. Many American's are culturally ignorant. Don't get the wrong idea though - the people I'm talking about aren't bad people, that's just how life is for them... you can live here your whole life knowing only English. It's not the same as a place like Europe where you are surrounded by other countries and other languages and it is common to meet people who speak a different language than you.

I liked your comment very much, specially the "culturally ignorant" part. Sometimes we have the impression that some Americans doesn't even know that other languages exist - or that other countries exist (!), so it's nice to know there's a part of them worried about the fact that it's not only we (non-Americans) who should learn their language and culture, but the same is valid for them about other so important cultures around the world.