Artigo científico - moléculas

One of the main challenges in deep-water drilling is gas-hydrate plugs, which make the drilling unsafe. Some oil-based drilling fluids (OBDF)
that would be used for deep-water drilling in the South China Sea were tested to investigate the characteristics of gas-hydrate formation,
agglomeration and inhibition by an experimental system under the temperature of 4 ◦C and pressure of 20 MPa, which would be similar to the
case of 2000 m water depth. The results validate the hydrate shell formation model and show that the water cut can greatly influence hydrate
formation and agglomeration behaviors in the OBDF. The oleophobic effect enhanced by hydrate shell formation which weakens or destroys
the interfacial films effect and the hydrophilic effect are the dominant agglomeration mechanism of hydrate particles. The formation of gas
hydrates in OBDF is easier and quicker than in water-based drilling fluids in deep-water conditions of low temperature and high pressure
because the former is a W/O dispersive emulsion which means much more gas-water interfaces and nucleation sites than the later. Higher
ethylene glycol concentrations can inhibit the formation of gas hydrates and to some extent also act as an anti-agglomerant to inhibit hydrates
agglomeration in the OBDF.

a frase que está ruim de traduzir é "The results validate the hydrate shell formation model and show that the water cut can greatly influence hydrate formation and agglomeration behaviors in the OBDF. " especificamente a palavra shell nesse contexto que parece não ser ostra ou casca! por favor me ajuda!

EBOOK VERBO GET Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu email. INICIAR TESTE
6 respostas
hydrate shell é um termo de química. Vc não pode, nesse caso, traduzir separadamente o hydrate e o shell.

Só lamento não poder dar a definição correta do q seja, pq eu não sei química nem em português :mrgreen: .
Mas parece q é uma camada da molécula ou do átomo.
hydrate eu sei o que é, hidrato!
não tem nada a ver com molécula ou átomo... eu não quero as palavras isoladas, por isso coloquei o texto todo!
mas obrigada por responder!
mas ainda precio de ajuda!
thanks
Daniel.S 1 2 7
Hi there!

The results validate the hydrate shell formation model and show that the water cut can greatly influence hydrate formation and agglomeration behaviors in the OBDF. "

Bom dia!

Fiz uma pequena (nem um pouco ) pesquisa no Mr. google de todas as formas, utilizando técnicas para um melhor e eficiente resultado e assim encontrar o nome específico que os bioquímicos, biólogos ou químicos dão para o processo no qual as moléculas de água orientadas ao redor de um íon (hydrate shell model).

Me parece que algumas pessoas adotam esse termo "hydrate shell model", porém percebi que em outros artigos científicos é comum encontrar hydration shell model

The hydration shell of an ion in water

When an ion is inserted into a water configuration, it changes the structure of the hydrogen bond network. A water molecule tends to rotate (reorient) so that its polarized charge concentration faces the opposite charge of the ion. As the water molecules orient themselves towards the ion, they break the hydrogen bonds to their nearest neighbors. The group of water molecules oriented around an ion is called a hydration shell. The orientation of the molecules in the hydration shell results in a net charge on the outside of this shell, a charge of the same sign as that of the ion in the center. The charge on the outside of the hydration shell tends to orient water molecules in the vicinity, leading to a second hydration shell. The result of forming hydration shells is to weaken the structure of the hydrogen bond network. This explains the observation that salt water has a lower freezing point than pure water: Each ion in the liquid has a hydration shell of oriented water molecules around it, which prevents the water molecules from forming the hexagonal structure of ice.

System settings :

Start with the NVT ensemble; fix the temperature at 298 K and the density at . Insert an ion and view its nearest water molecules.

Questions :

What relationship is there between the ionic radius and the ease of insertion into the network? (Estimated by viewing the potential energy profile.) The ease of insertion is determined by the potential energy calculated for a choosen position of the insertion--lattice within the simulation box. The potential energy is calculated for each grid spot and presented in a color map. The lower the potential energy (corresponding to a blue color), the better it fits in. If the potential energy is high (corresponding to a red color) the particle cannot be inserted at this position.

For a given ionic radius, is the ease of insertion the same for positive and negative ions? Explain the difference between the two.

Try to explain the behavoir of the potential energy after insertion of an ion and the return of the system to equilibrium.

Discribe how water molecules orient in the first hydration shell, depending on the charge of the inserted ion.

Explain how water molecules in the second hydration shell orient themselves?

--------------------------------------------------------------------------------

http://polymer.bu.edu/Wasser/robert/work/node16.html

Imagem

Então resumindo, com o conhecimento que tenho acredito que "hydrate shell model" é um modelo relacionado a geometria (talvez piramidal) da molécula,é algo que não está me vindo agora na cabeça (já que acabei de acordar) mas sei que vocês devem lembrar o nome..

uma definição que encontrei para hydrate:

um composto sólido contendo moléculas de água combinadas em uma proporção definida sendo parte integral de um cristal.

(tradução corrida)

minha sugestão final: Modelo de coroa de solvatação

have a nice weekend guys..
Daniel.S 1 2 7
Definition of hydration sheel:

The sphere of water molecules around each dissolved ion

http://www.everythingbio.com/glos/defin ... on%20shell
Muito obrigada, sua resposta foi de grande valia!
como havia dito antes o problema maior era a palavra shell. Porque pode ser casca... mas fica meio sem sentido traduzido ao pé da letra. Mas com sua ajuda peguei o contexto, e vou traduzir como modelo de encapsulamento...
Eu já tinha achado algo parecido com suas respostas no google tb... mas é que não era área que eu estava procurando. Os exemplos dados são da bioquimica e significam a hidratação de ions, ou seja como moleculas de agua se estruturam ao redor de ions, que se tornam portanto hidratados.
no caso da minha dúvida eram os hidratos de gás, que podem ser formados na na perfuração e/ou produção de poços de petróleo!

Thank you very much
Best Regards

Angélica
Daniel.S 1 2 7
anytime Angélica..

Take care,

Daniel