Como dizer "coisas antigas" em inglês

Boa tarde pessoal. Como eu posso dizer em inglês que eu gosto de coisas antigas como músicas dos anos 60,70,80 e de discos de vinil? Eu posso entender que eu sou "Old fashioned" por causa disso? Desde já, obrigada.

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
4 respostas
  Resposta mais votada
9 62 593
Dicas:

I like old music, specially 60s, 70s and 80s, and vinyl records.

Quando você diz que é "old fashioned" significa que você é uma pessoa antiquada, seu estilo de vida é ultrapassado o que acredito que não é o seu caso.

Você pode dizer: I'm young but old at heart ou I'm old at heart..
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
1 2 96
Podem dizer que você seja mesmo, mas só se você for "careta" e etc rsrs. Você pode usar as décadas mesmo.

"I like songs from the 80s, 70s ..."
6 47 1.1k
If you mean you like outdated word, or words of some past decades...say, so far to the years 2000, 90´s etc, you can say you like retro talking. In Portuguese, words such as "joinha/bacana/gamado/grilado/pão (homem bonito)/pintar (aparecer)/transado (visual bonito, moderno)" would be deemed retro, by today standards.
http://www.wordorigins.org/images/retro.jpg

If like (and collect) vintage items, collectibles like figurines, furnitures of yore (then fashionable), nostalgic and decorative pieces (and sometimes emulating or imitating somehow the real stuff), you could say "you like kitsch things" (usually people say "I love all things kitsch" because with that style either one love it or hate it...he hee)

Sentimentally charming, tacky and fun all rolled up in one. One catch with kitch is that you're never quite sure if it's supposed to be serious or not. It's that uncertainty that is amusing.
Source: Urban Dictionary.

http://www.thevintagepost.com/vintage-s ... ery-shops/

Some of those could be used in interior design, and would be labeled kitsch (a complimentary or derogatory statement, depending of who is talking, a fan or a detractor) or retro (a more soft/neutral approach.)
https://www.youtube.com/watch?v=4_bJyGJBBEk

When I like a popular song, it's kitsch. When you like a popular song, you have no taste.
(Zach Heltzel )
6 47 1.1k
So, you could say "I like music from 90´s/I love songs from 90´s/I love nostalgic hits/hits from 90´s put me in a good mood, etc...
And somehow, people would equal "I love those songs from 90´s/2000´s" to "I was born in that time". :P
Good times, indeed !
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!