Como dizer "comidas típicas" em inglês

Pessoal,

Como ficaria "pesquise sobre comidas típicas do país escolhido" em inglês? (contexto: é uma atividade em que os alunos devem escolher um país - são dadas 5 opções - e pesquisar sobre comidas típicas deste país).

Eu pensei em "Research typical food of the chosen country". Does it sound awkward to you?

thx :)

TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
4 respostas
Parece OK para mim... Eu apenas acrescentaria um about depois do research, ficando Research about typical food/dishes of the chosen country/the country you've chosen
Obrigada, yagoag!

Alguém tem mais alguma sugestão?
Thomas 7 60 290
I suggest that you NOT use about. When research is a noun, about sounds fine.

I am doing research about Cabral and De Lepe.

When research is a verb, "about" does not sound natural.

I am researching (no about) the lives of Cabral and De Lepe.

..................
Research typical dishes of the chosen country.

The problem with food/foods is that it refers to fruits and other items that are not cooked. (Do you want a banana? Take one from that tree.) Surely your teacher wants to read about things that require preparation and are not picked off a tree, and those are called "dishes". (Want some churrasco? Wash your hands, put on an apron, and follow me. And bring me another beer.)

Note that to research is a transitive verb. Google has many examples of how it can be used. Do not mistake the verb for the noun!
Thanks for the tip, Thomas!