Como dizer "não dar conta" em inglês

Usar manage nesse contexto soa natural? É muito usado ou não é usado?

Exemplos:
  • You can’t manage everything alone. Let me help you.
  • For three years, she couldn’t manage the pain without medication.
  • If you can’t manage that, tell me now.

MELHORE SUA PRONÚNCIA EM INGLÊS
Nesta aula, o professor Adir Ferreira, autor do livro "A Chave do Aprendizado da Língua Inglesa", nos conta como se tornou um Expert em pronúncia e dá várias dicas para você se comunicar melhor em inglês. ACESSAR AULA
5 respostas
  Resposta mais votada
3 11 93
Tópico relacionado.

Cf. Como dizer "Dar conta" em inglês
TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE
Eu acho que pode ser usado "I can't handle it".
3 28 420
Sim, soa naturalíssimo!

* Há diversos sinônimos possíveis (verbos/verbos frasais).
Hello Umina,

Not sure what truly dar conta means, I don't believe you are inquiring about " to give the bill", but rather something nearly similar to what we'd say in Spanish such as "encargarse ". A raw answer would be "to handle with". Upon the given context you can also use other forms in order to shift "manage" to other elements on top of that.

- I am not able to do it all alone.
- for three years, she couldn't stand the pain without taking medication/drugs
- if you can't do it/ you can't handle with it/ I can't deal with it/ . Please, tell me/ let me know/ pin me( used when having a conversation with someone by Teams), shoot! ( I particularly hate that one)

I don't want to hassle your mind with many slash symbols bc I am now staring into an ocean of possibilities to provide the same idea as well. Nevertheless, that was what struck my mind when I've read your query at first glance.

Regards,
David
Argentina.
Sugestões:
  • You can't do everything alone. Let me help you!
  • For three years, she couldn't bear/deal with the pain without medication/medicines.
  • If you can't bear that, tell me now!