Correção: Corrigir o tempo verbal do texto

Text
Yesterday, I were at home and a friend called me. He telled me that he and other people was going to a party near the beach. Later, my sister called me. She invited me to go to the theater to watch Romeo and Juliet. In the afternoon my mother ask ked me to take the children to a Theme Park. In the evening my cousin visited me to tickets to a nice rock concert. Later, my father invited me to go to the movies with him. I didn’t went. I didn’t leave home. I was so sick yesterday. I haveda terrible fever. The only place I goed... the hospital.

Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
2 respostas
  Resposta mais votada
24 105 394
Yesterday, I WAS at home and a friend called me. He TOLD me that he and THE (some) other people were going to a party near TO the beach ("near" does not require a preposition). Later, my sister called me, she invited me to go to the theater to watch Romeo and Juliet. In the afternoon, my mother ASKED me to take the children to a Theme Park. In the evening, my cousin visited me, HE/SHE BROUGHT/GAVE ME a nice rock concert TICKET. Later, my father invited me to go to the MOVIE movies ("the movies" is correct) with him, BUT I didn’t GO. INSTEAD I STAYED AT home, BECAUSE I was very sick. I HAD a terrible fever AND THE HOSPITAL WAS THE ONLY PLACE THAT I WENT TO.
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
2 28 365
Yesterday, I WAS at home and a friend called me. He TOLD me that he and THE other people was going to a party near TO the beach. Later, my sister called me, she invited me to go to the theater to watch Romeo and Juliet. In the afternoon, my mother ASKED me to take the children to a Theme Park. In the evening, my cousin visited me, HE/SHE BROUGHT/GAVE ME a nice rock concert TICKET. Later, my father invited me to go to the MOVIE with him, BUT I didn’t GO, INSTEAD I STAYED AT home, BECAUSE I was so sick yesterday. I HAD a terrible fever AND THE HOSPITAL WAS THE ONLY PLACE THAT I WENT TO.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!