Correção de texto: Almost late

Avatar do usuário Andrezzatkm 4820 1 8 105
Today I and my best friend went to school together. She called me to meet her in front of the bus stop. We almost got late at the classe because the delay of the bus. The bus get at the bus stop at 7:50 and the classe starts at 8:00. But, despait of the delay, we get at the classe at 8 o'clock sharp. So busy day!
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Rakell Grubert Pere 3385 3 6 65
Minha tentativa:

Andrezzatkm escreveu:Today, my best friend and I went to school together. She asked me to meet her (in front of - do outro lado da rua? )at the bus stop. We almost got late to class because of the bus delay. The bus arrived at the bus stop at 7:50 and the class starts at 8:00. But, despite of the delay, we got to class at 8 o'clock sharp. What a day!

Meu inglês não é tão bom quanto o de outros Experts ( sou estudante também) , melhor aguardar outros comentários antes de alterar qualquer coisa.
;)
Avatar do usuário Artful Dodger 4500 6 13 103
Today, my best friend and I went to school together. She had called me and asked me to meet her at the bus stop. We almost got late to class, because of the bus delay. The bus arrived at the bus stop at 7:50 and the class starts at 8:00. But, despite the delay, we got to class at 8 o'clock sharp. It was such a busy day!

Em alguns pontos, tive que imaginar o que você estava querendo dizer, como por exemplo: 'in front of'. Essa expressão indica em frente a algo que está do outro lado da rua. Como imagino que o ônibus pare no próprio ponto em que você estava, substituí por 'at the bus stop'.
Como sua amiga havia ligado antes de saírem e pedido que você a encontrasse, achei por bem usar o past perfect. Ah, e dizer 'the delay of the bus' não é incorreto, mas soa melhor 'the bus delay'.

Espero ter ajudado.

Cheers!