Correção de texto: my last weekend

Hi,

my name is Fernando. I'm from Goiânia, Brazil.

I did a paragraph about my last weekend and would like to know if this correct.

"My last weekend, it was very good. Because, it was holiday in the Saturday. I went for the Spiritualistic Fraternity at afternoon. I watched an lecture about sexuality. After, I studied The Spirit Book. In the night of the Saturday I went for the cinema with my girlfriend and my friends. After, we went for a pub. We left the pub very late. In Sunday, I woke up very early and went for the Spiritualistic Fraternity for sell garment and shoes. I had lunch with my family. After, we watched TV. In afternoon, I took the bus for Uruaçu. I had a good travel. I arrived in the Uruaçu and went for my apartment. I studies English and I went the bed very late."
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Rewriting your text.

"My last weekend was very good because Saturday was a holiday. I went to the Spiritualistic Fraternity in the afternoon. I watched a lecture about sexuality then I studied The Spirit Book, afterwards. Saturday night, I went to the movies with my girlfriend and my friends and we went to a pub. We left the pub very late. Sunday I woke up very early and went to the Spiritualistic Fraternity again, to sell clothes and shoes. I had lunch with my family and then we watched TV. In the afternoon, I took the bus to Uruaçu, it was a good trip. I arrived in Uruaçu and went to my apartment. I studied english and I went to bed very late."

OBS: Fique atento às preposições (to, for, in, on), que muitas vezes confundem. Você só pode usar o "for" antes do verbo, se o verbo vir no gerúndio (final 'ing') após essa preposição. Por exemplo: I went to (...) for selling clothes and shoes. Note que o verbo 'selling' não está como "vendendo" e sim como 'vender'. O continous só aparece se for precedido por verbo to be (is/are/was/were).

Espero ter ajudado e que você tenha entendido!

Me perdoe quaisquer erros presentes na correção! :D
Avatar do usuário Rakell Grubert Pere 3385 3 6 65
Minha tentativa:

My last weekend was very good because Saturday was a holiday. In the afternoon, I went to the Spiritualistic Fraternity, I attended a lecture about sexuality, and I studied The Spirit Book. At night I went to the cinema/ the movies with my girlfriend and my friends. After the cinema, we went to a pub where we stayed until very late. On Sunday, I woke up very early and went to the Spiritualistic Fraternity again, to sell clothes and shoes. Later I had lunch with my family, and we watched TV. In the afternoon, I took the bus to Uruaçu. It was a good trip and on arriving there I went straight to my apartment. I studied English, then, when I finally went to bed, it was very late.

Acho prudente esperar o comentário de outros Experts. Meu inglês ainda tem muitas falhas. ;)