Diferentes usos de GET

Olá,
Por que o GET é usado na frase abaixo?
"What if we never get to do it again?"

I'd like examples of similar uses.
Thanks in advance

TURBINE SEU VOCABULÁRIO! Aposente o caderninho de vocabulário, use a tecnologia como aliada nos estudos. Ao assinar o English Plus você poderá utilizar o Meu Vocabulário: um aplicativo desenvolvido pela equipe do English Experts para guiar você no aprendizado de novas palavras, phrasal verbs e expressões.
Meu Vocabulário Dashboard
QUERO CONHECER
3 respostas
Marcio_Farias 1 23 214
"What if we never get to do it again?"

"With an infinitive," says my grammar guide, "get can mean 'manage', 'have an opportunity' or 'be allowed.'"

We didn't get to see the UFO--they hid it. Or so it seemed to us.
Jackanapes never got to go to college = He never had an opportunity to go to... someone or something (old age, lack of money, love etc) wouldn't allow him to... or prevented him going to...

My grammar guide further states that "Get + infinitive can also suggest gradual development."

You'll get to speak English more easily as time goes by = You'll gradually muster the art of conversation in English as time...
You'll find him a nice person when you get to know him.

dictionary.com, in turn, says get to equates to succeed, become enabled, or be permitted: You get to meet a lot of interesting people. (Getting to know some people'll probably take some hanging around. The more you linger, the more people you get to know/meet etc. Just don't take them for granted.)
Donay Mendonça 22 103 1.5k
Olá Ichy,

Complementando:

"Get" é usado neste caso com o sentido de "ter a chance,oportunidade de".

"E se nós nunca mais tivermos a chance de fazer isto de novo?"

*Existem umas quinze situações específicas com "get".

Bons estudos
"
Obrigado Marcio Farias e Donay Medonças, mais do que tiraram minhas dúvidas
É interessante como uma palavra só possa ser usado de tantas formas