Is com sentido de Ser e Estar como falar?

Avatar do usuário Marlon X19 1005 4 16
Olá amigos bilíngues,

Gostaria de tirar uma dúvida com vocês. Sabemos que na língua inglês o verbo To be significa tanto Ser como Estar (até hoje não entendo isso pois para mim são verbos totalmente diferentes rsrs), claro que já estou acostumado a isso pois estudo inglês a três anos. Porém tenho notado que quando estou conversando (escrevendo e falando) com estrangeiros e faço perguntas do tipo ''What is the weather like where you are?'' eles respondem algo como ''It is hot most of the year, during the winter it snows a lot...''. Deu para perceber? Quando eu faço a pergunta eu tenho a intenção de perguntar Como o tempo ESTÁ.. e não de como o tempo É.
Claro que eu sempre dou um jeito e falo algo tipo ''no, I mean, what is the weather like right now'' aí sim eu recebo a resposta que procuro.
Gostaria de saber se tem alguma maneira de eu perguntar coisas assim, como no exemplo sobre o tempo, sem precisar explicar que quero saber de algo que está acontecendo no momento. Pois já me aconteceu várias vezes o exemplo acima citado.

Espero que tenham entendido minha pergunta. :D

ps: aliás, seria ''most of the year'' ou ''most of year''?

Mais Votada Mais Votada

Avatar do usuário Rakell Grubert Pere 3385 3 6 65
You can say:
What's the weather like today?
Or
How's the weather today?
Do not say "How is the weather LIKE today?" You cannot use the word like when you use how to ask about the weather, It's wrong.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário PPAULO 39795 6 32 695
- How is the weather like (there/right now)?
* It´s raining...it´s hot/cold...

- How is the weather like in Brazil?
*The weather is nearly always warm across the whole country.
*Most of Brazil is in the Southern Hemisphere where the seasons are the opposite to those in the Northern hemisphere.
* The Brazilian summer goes roughly from
January to March.
n most parts of the country the weather is
the same all year round. However, heavy
rain falls in areas around the Amazon river
and can result in flooding.
*There is different weather in the north east
of the country where there is less rain.
The result is that there are sometimes
periods of drought while in parts of the
south there are sometimes frosts and
even occasional snow!
[source: http://www.brazil.org.uk/resources/docu ... ary02a.pdf ]

What´s the weather like? it´s raining/it´s rainy/it´s cloudy/there are more clouds than sun (right now) yada yada yada...

==========================================================
What´s the weather like in Brazil? same answer you would give to
"How is the weather like in Brazil?" or "How is the climate like in Brazil?
=========================================================

hope it helps.
Best Time to Visit Kenya - When to Go to Kenya
goafrica.about.com › Travel › Africa Travel › Kenya‎Traduzir esta página
The coastal temperatures remain steadily hot for most of the year, but on the beach the humidity is kept at bay by the ocean breeze.

Now repeat after me! most of the year, most of the year... :D
Thanks for correcting the mistake, Rakell. It might have been the sleepness or my tracklist that got in the way, hehe. I was listening to "Hey soul sister" or "Goog time -by Owl city ft. Carly Rae Jepsen) and my head was stuck on the clouds... :lol:
Avatar do usuário Rakell Grubert Pere 3385 3 6 65
You're welcome!!
By the way, I love your sense of humour :)
Oh, wow! speaking of humor...
Some music for the day then, listen to the end, please. But then, without the volume at full blast and try not laugh hard. I had such belly laughs here, haha.
My belly hurts!

https://www.youtube.com/watch?v=9W9KIgR7STQ

https://www.youtube.com/watch?v=8NxIoxO1ias

https://www.youtube.com/watch?v=oQ2CVkFcia0

warning, don´t get addicted!