Loan (emprestar, empréstimo): Como utilizar

Como utilizar a palavra loan em inglês?

NAVEGUE SEM ANÚNCIOS!
Ao ativar o English Plus além de navegar sem anúncios você ainda tem vários benefícios! ATIVAR AGORA
1 resposta
Ricardo F. Bernardi 3 27 417
to loan
[verb]
>> emprestar.

Ex (1).: He lost all the money he loaned from loan sharks.
>> Ele perdeu todo o dinheiro que pegou emprestado do(-a)s agiotas.

Ex (2).: Her pictures have been loaned to the Ikon Gallery.
>> Os retratos dela foram emprestados à Ikon Gallery.

Note: To loan is more used in American English, and means the same thing as the verb to lend. They used this verb only for the concrete meaning - the opposite of to borrow - not the figurative one. Loan can also be used as a noun, which means "empréstimo" in Portuguese.

The verb To lend can also be used figuratively to mean to contribute, to impart or to offer. Check the examples:

(1) Loan me a hand. = Lend me a hand. = Dê-me uma mão (informal) = Ajude-me (formal).

(2) The yellow wall will loan a feeling of warmth. = The yellow wall will lend a feeling of warmth. = A parede amarela proporcionará uma sensação de calor.

(3) Your story loans itself to numerous interpretations. = Your story lends itself to numerous interpretations. = Sua história abre margens para diversas interpretações.

loan
[noun]
>> empréstimo.

Ex (1).: He took out a loan for my motorcycle.
>> Ele fez um empréstimo pela minha motocicleta.

Ex (2).: In order to pay the medical expenses, Sue took out a loan from the bank.
>> Para pagar as despesas médicas, Sue pegou um empréstimo do banco.

on loan
[expression]
>> sob empréstimo.

Ex (1).: This painting is on loan from the National Gallery.
>> Esta pintura está sob empréstimo da National Gallery.

Ex (2).: On loan from Southampton, he scored his first goal for Birmingham.
>> Vindo temporariamente da Southampton, ele marcou seu primeiro gol pelo Birmingham.

Ex (3).: She's on loan to us from the CIA.
>> Os serviços dela nos foram ofertados pela CIA. = A CIA nos assessorou com (os serviços d)ela temporariamente.

Note: The expression on loan means something which is borrowed from someone or something for a period of time. If a person is on loan from one organization to another, they are temporarily working for the second organization while still employed by the first.

REFERENCES:
(1) Collins Online Dictionary.
(2) Pearson Education. Longman Dictionary.