Walk the line - Tradução em português

New Hampshire: Mitt Romney attacked over 'firing workers' comment

Romney is the only one who will walk the line.
Republican candidates for the presidential nomination campaign in New Hampshire ahead of the state's primary on Tuesday. Frontrunner Mitt Romney is attacked for his record in business, and for remarks he made during a speech in Naschua that he 'likes firing people', an attempt to explain his enthusiasm for the free market and the ability to swap providers if service is poor.

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
2 respostas
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Walk the line: ficar numa posição próxima do que é certo ou errado, estar na divisão de coisas opostas, "andar na linha".

To behave; to abide by the the law and/or to abide by moral standards; to walk a straight path of decency by following the rules; to "walk the straight and narrow." - Urbandictionary
jlmmelo 12 89
Complementando, acho que ele quis dizer que gosta de ser capaz de fazer o que quiser (gostava de ser capaz de poder demitir alguém), desde que rigorosamente dentro da lei.

Neste artigo da CBS News, dá para entender bem o que foi entendido sobre a afirmação:

(MoneyWatch) COMMENTARY The presidential election is just one big job interview, so it makes sense that as long as we're talking about hiring, we should talk about firing. Mitt Romney recently said: "I like being able to fire people who provide services to me. If someone doesn't give me the good service I need, I'm going to go get somebody else to provide that service to me."

Horrifying, right? How on earth could any human being like firing anyone? Well, to be fair, he didn't say he liked firing anyone. He said he liked being able to fire someone. And so do you. You do it all the time. Read More
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!