Bend: Como utilizar

anita 13
This is more of a collocation question. Could u please teach me which parts of the body can be bent, I mean, used with the verb "bend"? Is it only legs and arms, or back and some other ones too? I'm in doubt!
Thanks!!!

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
4 respostas
Marcio_Farias 1 23 214
One can even bend one's neck BUT I would not incite anyone to do it. Other people can literally bend their minds meaning they can become mentally or emotionally excited or overwhelmed under the effect of psychedelic drug, for instance.
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Anita,

Não muda do português para o inglês,literalmente falando."Bend" em inglês equivale a "curvar","dobrar" em português.

Bons estudos!
Logan18 1
Retirei essa passagem do podcast "The Flatmates", o verb bend neste diálogo tem o sentido de: "Quebrar um galho"?

Dad: You have a cat in my flat? Oh Helen, why can't you ever obey the rules?
Helen: Oh dad! Please, won't you bend them for me?
Dad: Well...
Helen: Please!
Dad: Just this once.
anita 13
Thank you all! As for your question, Logan, I think it means "dobrar" really, so "quebrar o galho" sounds it to me. Let's wait for more suggestions.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!