Como dizer "Do quão" em inglês

Avatar do usuário Daniel Reis 945 1 15
Olá pessoal,

Sabemos que quando queremos dizer "quão" em inglês, podemos usar o "how". Mas qual preposição devemos usar antes, se é que devemos usar?

Ex:

Seus feitos te dão uma ideia do quão inteligente ele é. - His achievments give you an idea (of/on/as) how smart he is.
Sua fortuna te dá uma ideia do(de) quão rico ele é. - His fortune gives you an idea (of/on/as) how wealthy he is.

Devemos uma preposição nesses 2 casos? Se sim, qual?

Valeus
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário NeyF 3965 1 9 85
Nós não estudamos qual preposição se usa "antes" de uma palavra. Estudamos qual preposição se usa "após" determinada palavra.

Ex.

We have an idea (of something)
We have an idea (of how smart he is.)

We can see (something)
We can see (how smart he is.)

We can talk (about something)
We can talk (about how smart he is.)
Avatar do usuário Daniel Reis 945 1 15
Olá Neyf,

Acredito que você não entendeu o tópico.

Leia novamente por favor.

Mas agradeço a ajuda, vamos aguardar os especialistas.
Avatar do usuário PPAULO 40215 6 32 700
With "gives an idea" I would normally expect "of" + "how"...
It´s similar to the sentence "your college major is a pretty good indication of how smart you are", in sense.

More of it:
Actually, about 38 percent of the harvard undergrads who apply to harvard law get. This is an extraordinarily high percentage, probably the highest for any undergraduate school in the country, and it gives an idea of how smart harvard undergrads are.

As an aside, because one could read one of the (misleading) sentences, and make confusion, so here we go:
Even with these lags, everybody remarks on how smart he is, and I’ve had several people say they think he’s a genius.
Here we are talking about something that is seemingly a fact, or at least a statet/perceived fact by the author of the sentence, so the ON equals to ABOUT.

As you know, organizational performance does not just depend on how smart executives are. Similarly, the final grade in the course is not just the result of how smart a student is.
With result, we use on - it´s somehow similar to the initial sentence. The first sentence here, is on because we have a concordance going there, DEPENDS goes with ON.

With time you get the hang of it.