Como dizer "Eu torço para,cometer uma falta,etc" em inglês

NJbrazil 45 2
Hi, gostaria de saber como posso responder as perguntas a seguir.

Ja sei que pra perguntar pra que time alguém torce pode se usar "What team do you support?" (British English)
E "What team do you cheer for?" or "What team do you root for?" (American English)
Bem, como posso responder a cada uma delas de uma forma correta?

Outra dúvida que tenho é de como posso dizer "falta" no futebol,por exemplo: "É falta para o Inter" "O jogador do Gremio cometeu uma falta"... Procurei em outros posts e achei a palavra "Foul" mas gostaria de saber como usá-la nas sentenças acima.
Minha última dúvida é a respeito de Futsal. Como poderia dizer Futsal? Seria "Five-a-side soccer?" E como diria a quadra de Futsal? Court?

Thanks a lot you all and sorry for the long topic.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
4 respostas
Ordenar por: Data

Daniel.S 625 1 2 6
How are you doing NJbrazil?

What team do you support? I support tabajaras esporte clube.
What team do you cheer for? I cheer for tabajaras esporte clube.
What team do you root for? I root for tabajaras esporte clube.

Cometer uma falta : commit a foul

Ex: Porcao from tabajaras commited a foul.

Veja abaixo:

Futsal is a variant of association football that is mainly played indoors. Its name is derived from the Portuguese futebol de salão and the Spanish fútbol de salón (and coloquially fútbol sala), which can be translated as "hall football." During Madrid 1985, the name fútbol de salón was used, but since then, all other names have been officially and internationally changed to futsal.

Futsal is played between two teams of five players, one of whom is the goalkeeper, and up to seven substitutes per team. Unlike some other forms of indoor football, the game is played on a hard court surface delimited by lines; walls or boards are not used. Futsal is also played with a smaller ball with less bounce than a regulation football.[1] The rules create an emphasis on improvisation, creativity and technique as well as ball control and passing in small spaces.[2]

Ref. wikipedia.org

Take care,

tivrfoa 20
Well, futsal is futsal :mrgreen:
For "falta" I think you can use "foul", "misconduct" or "fault".

You can find more information here: http://en.wikipedia.org/wiki/Association_football
And here: http://www.firstbasesports.com/soccer_glossary.html

Donay Mendonça 58275 21 98 1393
Olá, NjBrazil.

Sugestões:

Question: Which/what team do you root for/support?
Answer: I root for/support Flamengo./I´m a Flamengo fan.

Veja trechos de falantes nativos:

I assumed everyone in Toronto was either a Leafs or Jays fan. "What team, do you root for?" the reporter asked. "I'm a Boston Bruins fan." the child said.--Hockeysiteincanada.com

Neste link fazem a pergunta:Which team do you support in American Football?

Veja as respostas: http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 800AAWu6kd

Cometer uma falta:To Commit a foul/To foul
Falta!=Foul!
Foul for/against: Falta para/contra

Futebol de Salão:Five-a-side soccer
Quadra: Court

Bons estudos!

NJbrazil 45 2
Hi,Thank you guys a lot! ;)