Como dizer "Quer queira quer não" em inglês

Jedson 85 2 2
por bem ou por mal; Quer queira quer não - willy-nilly

Ex.: you go to school willy-nilly
MENSAGEM PATROCINADA Conheça as palavras em duas línguas que se parecem, mas têm significados diferentes! Aprenda neste guia gratuito tudo sobre o assunto e não confunda! Baixe o Guia Grátis da English Live e aprenda sobre os False Friends.

Clique aqui e saiba como baixar!
8 respostas
Ordenar por: Data

Vitor Ferreira 30 1
Thanks a lot for sharing again and contributing with the blog, Jedson. :!:

Henry Cunha 10070 3 16 179
Willy-nilly to me has always meant primarily "without planning, helter-skelter." I think I prefer "like it or not" for "quer queira quer não queira."

Breckenfeld 4860 14 106
My suggestion:

Whether you want it or not.

Bye!

Jedson 85 2 2
Henry Cunha escreveu:Willy-nilly to me has always meant primarily "without planning, helter-skelter." I think I prefer "like it or not" for "quer queira quer não queira."
Willy-nilly and helter-skelter in this context turn out to be synonyms.

Jedson 85 2 2
Vitor Ferreira escreveu:Thanks a lot for sharing again and contributing with the blog, Jedson. :!:

you are welcome, Vitor Ferreira.

Daniel.S 615 1 2 6
I'd rather say like it or not but Jedson's example also sounds nice

Henry Cunha 10070 3 16 179
If you search "willy-nilly" in the NYTimes, for example, the general usage you get is "randomly," or "in a disorganized, haphazard fashion." But I agree with Jedson that there is a usage of it to mean "willingly or not." Probably it was his sample sentence that left me unsure whether its meaning should be perceived to be

You go to school unprepared/any which way. (as in a descriptive statement)

or

You go to school whether you like it or not. (as in a command being issued)

Either meaning makes sense.

timphillips 590 8
I have never heard of willy-nilly used to mean whether you like it or not.
(which doesn't mean, of course, to say it can't be)
Tim

MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!