Correção de texto: A little about Me

Hello everyone! My name is Paulo, I’m 20 years old and I’m learning english since I was 14. I’ve started study English basically watching tv shows and reading a few books that I like It. I’m also addicted in sports, I enjoy basketball, hockey, baseball and football (not soccer). I almost forgot to say how much music helped me to improve my skills in english, I use to listen music from different countries like USA, England, Ireland and Australia; It helps me a lot to understand some accents that I don’t listen too much. I hope one day be able to speak fluently English and Have the opportunity to study and work abroad.

Mais Votada Mais Votada

Avatar do usuário Cinnamon 15265 14 41 345
Hi Paulo!

Minha pequena sugestão:

My name is Paulo, I’m 20 years old and I’m learning I have learned/I have been studying English since I was 14. I’ve started studying English basically watching TV shows and reading a few books that I like It **(correct if you mean I liked English because of what I just said). I’m also addicted in to sports, I enjoy basketball, hockey, baseball and football (not soccer). I almost forgot to say how much music helped me to improve my skills in english English skills, I use to listen music I used to listen to music **(if it was in the past) // or I used to listening to... **(if it still happens) from different countries like USA, England, Ireland and Australia; It helps me a lot to understand some accents that I (often) don’t listen to too much **(meaning = demais está OK, se não for essa a intenção elimine essa parte). I hope one day I (will) be able to speak English fluently English and have the opportunity to study and work abroad.

Cheers!

:mrgreen:
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Olá Paulo e um olá especial a meu amigo cinnamon.

Fiquei em dúvida com relação a correção do texto em alguns trechos que destaco abaixo:

I’ve started (acho que o passado simples seria uma melhor opção) studying English basically watching TV shows and reading a few books that I like It (não vejo a necessidade do IT)

I used to listening to... **(if it still happens) from different countries like USA, England, Ireland and Australia; (neste trecho faltou o verbo "am"... I am used to listening to...

I hope one day I (will) be able to speak English fluently English and have the opportunity to study and work abroad. (acho que usaria could, may ou might, já que são suposições sobre o futuro)

Gostaria de ouvir suas observações Cinnamon, tenho aprendido muito com vc.

Abraços.
Avatar do usuário Cinnamon 15265 14 41 345
Hey Guys!

In fact, you're absolutely right P.Henrique the correct structure is:

To be + used to + main verb (ing-present participle)

Quanto ao passado em "I am learning..." concordo que encaixaria tb, só o continuous é que não funciona conforme o texto original no post do início. Ficou meio aportuguesado. ;)

Por fim, concordo que o "it" não é necessário, mas não entendi exatamente o que o colega quis dizer, se foi por conta de gostar de algumas atividades que ele passou a gostar do inglês. Caso contrário realmente o "it" deve ser deixado de lado.

Cheers!

:mrgreen: