Correção para Roberto Lima Lima: Personal presentation / Apr

In English:
My name is José da Silva. I am 40 years old, married and have two children.
I am a native of São Paulo, capital. I have a Bachelor's Degree in Chemistry from the Federal University of Pernambuco and I have a degree in Electrical Engineering. For the last 10 years I have been an Operations and Maintenance Supervisor at a large energy company in Brazil. We did a great job over there. I was invited to perform my activities in another sector of the company and I am very happy playing my new activities. My plans for the next 2 years is to improve my English and continue contributing consistently to the growth of the company I work for.

Em Português:
Meu nome é José da Silva. Tenho 40 anos de idade, sou casado e tenho dois filhos.
Sou natural de São Paulo, capital. Sou formado em Química Licenciatura pela Univesidade Federal de Pernambuco e tenho curso técnico de Eletrotécnica. Nos últimos 10 anos atuei como Supervisor de Operação e Manutenção em uma grande empresa do ramo de energia do Brasil. Desenvolvemos um ótimo trabalho por lá. Fui convidado para desempenhar minhas atividades em um outro setor da empresa e estou muito feliz desempenhando minhas novas atividades. Meus planos para os próximos 2 anos é aprimorar o meu inglês e continuar contribuindo de forma consistente para o crescimento da companhia em que trabalho.

Mais Votada Mais Votada

Avatar do usuário Telma Regina 22725 9 58 570
My suggestions:

My name is José da Silva. I am 40 years old, married and have two children.
I was born in São Paulo. I have a Bachelor's Degree in Chemistry awarded at the Federal University of Pernambuco and a Techical Certificate in Electronics. During the last 10 years I have been employed as an Operations and Maintenance Supervisor at a large energy company in Brazil. Recently, I was transferred to another sector of the company and I am *enjoying my new activities. My next 2-year plan is to improve my English and consistently continue contributing to the company's growth.

*The verb "play" doesn't sound right in this context.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
Sugestão:

My parents call me JS[1]. I have aged 40 years, got married and have two children. Although I grew up as a native of São Paulo city, I majored in Chemistry at the FUPE (in Recife-PE) and have (completed a) degree in EE. For the last 10 years I have worked as an operations and maintenance supervisor at a large energy company in Brazil. My fellow workers and I did a great job over there. My boss invited me to perform my activities in another sector of the company, which I do with great pleasure or very well. For the next two years I plan to improve my English and continue to contribute consistently to the growth of the company I work for.

[1] Or "I go by the name of JS".

Outras sugestões haverão de vir.
Hi there,

"I have aged 40 years" should mean "Eu envelheci 40 anos"
What should "I have attained the age of 40 years" and "I have reached the age of 40 years" mean?
Also:

"[...] Aged 40 years, I got married and have two children [...]"
Marcio_Farias escreveu:What should "I have attained the age of 40 years" and "I have reached the age of 40 years" mean?

Diria:
"Eu cheguei aos 40" / "Eu atingi os 40 anos"

http://www.linguee.com/english-portugue ... d+the+age+
Marcio_Farias escreveu:Also:

"[...] Aged 40 years, I got married and have two children [...]"

Ah, acho que já entendi. "Aged 40" é realmente com 40 anos de idade. Mas como colocou o have muda o sentido da frase.

http://www.linguee.com/english-portuguese/search?source=auto&query=aged+40

http://www.linguee.com/english-portuguese/search?source=auto&query=have+aged+40