Quando usar o Don't e o NOT?

Quando usar o Don't e o NOT?
Alessandro 3 13 98
Olá! Alguém pode esclarecer quando se usa DON'T e quando usar o NOT? É confuso para mim.

Thanks.

Pergunta enviada por Ana no Grupo de Estudos do English Experts -
https://www.englishexperts.com.br/abert ... h-experts/ [150]

ENTENDENDO AS HORAS EM INGLÊS
Nesta aula, a professora Camila Oliveira ensina vários macetes para você nunca mais se confundir na hora de dizer as horas em inglês. ACESSAR AULA
7 respostas
Ordenar por: Data
Alessandro 3 13 98
Resposta 1
Don't = do not...

Not is just when you aren't using the verb to do. That is a brief
explanation. Someone else can give a more detailed explanation.

Resposta enviada por Adam no Grupo de Estudos do English Experts -
https://www.englishexperts.com.br/abert ... h-experts/ [151]

Resposta 2

Hi, Ana.

Para ficar mais claro:
Não use DON´T com os verbos TO BE e TO HAVE, ok?

You are not sick. Or You´re not sick. Or you arén´t sick.
You have not a car. Or You´re have not a car. Or You´re haven´t a car.
Com outros verbos:
You don´t KNOW...
You don´t SAY...
You don´t WRITE...

Did You understand?

Bye,

Resposta enviada por Antonio Alves no Grupo de Estudos do English Experts -
https://www.englishexperts.com.br/abert ... h-experts/ [151]

Resposta 3

We do use the word don`t with the verbs to be and to have.

Examples:
Don`t be late.
Nào se atrase.

I don`t have a car.
Eu não tenho carro

Resposta enviada por Mary no Grupo de Estudos do English Experts -
https://www.englishexperts.com.br/abert ... h-experts/ [151]
Alessandro 3 13 98
From BBC:

A question from Batchazi:
Thank you in advance for letting me know which is the right form between ‘I haven't’ and ‘I don't have’. I sometimes hear the second form, but I don't know why they don't say ‘I haven't’. Thank you very much.

Karen Adams answers:
‘Have’ is a very interesting verb because it has many purposes. Sometimes it's an auxiliary verb, for example in the present perfect – ‘I've seen that film’ – ‘have’ here doesn't really have a meaning, it just helps support the main verb ‘see’. Other auxiliary verbs are verbs such as ‘do’ so – ‘Do you have a pen?’ where ‘do’ is the auxiliary verb. But in the example – ‘do you have a pen?’, ‘have’ actually is a main verb, it has some meaning. It means own or possess. So sometimes ‘have’ is an auxiliary verb and sometimes it's a main verb.

In the question we're asked about the difference between ‘I haven't’ and ‘I don't have’. When we use ‘I don't have’, for example – ‘I don't have a pen’ – we're using ‘have’ as a main verb meaning to own or possess: ‘I don't have a car’ – ‘Do you have a pencil?’ We need the auxiliary verb ‘do’ to help support the main verb ‘have’. Occasionally you'll hear someone say – ‘I haven't a clue’, but using ‘haven't’ in this way isn't really usual. So for example we wouldn't normally say ‘I haven't a pen’ or ‘I haven't a book’. We would normally say – ‘I don't have a book’, or ‘I don't have pen’.

In British English, of course, you might also hear ‘I've got’: ‘I've got a book’, ‘I've got a pen’, ‘I've got a new car’. Here ‘have’ is playing the part of the auxiliary verb and this is where we can use ‘haven't’: ‘I haven't got a book’, ‘I haven't got a pen’, ‘Have you got a new car?’

It's important to remember then that ‘have’ can be a main verb or an auxiliary verb. If it's a main verb you need another auxiliary to support it, such as ‘do’. ‘Do you have a new car?’

When it's an auxiliary verb it's helping another verb – ‘Have you got a new car?’ But please try to avoid – ‘I haven't a new car.’

Ref. bbc.co.uk
A resposta do Antonio Alves entra em conflito com a resposta dada por Mary, afinal, usa-se not com os verbos To Be e To Have? :?:
No momento, Eu sei que o not+have é no passado perfeito, o passado que ainda continua/influencia no presente.

E.g:
I have seen dead people. (Eu vi e ainda continuo vendo)
I have not seen dead peopple. (Eu não vi e continuo não vendo)

E,

I have a car. (Eu tenho um carro)
I do not have a car. (Eu não tenho um carro)


Am I right?
felipeh6 7 58
FabioMartins escreveu:A resposta do Antonio Alves entra em conflito com a resposta dada por Mary, afinal, usa-se not com os verbos To Be e To Have? :?:
Na minha opiniao a resposta da Mary está correta e pra mim a resposta do Antonio Alves está um pouco confusa. Seria interessante um dos Experts fazer um novo esclarecimento deste assunto, não seria? Pra que não restasse dúvidas.

Thanks in advance!
APRESENTAÇÃO PESSOAL EM INGLÊS
Nesta aula, a professora Camila Oliveira ensina como você deve se preparar para fazer uma apresentação pessoal profissional em inglês. O conteúdo dessa aula ajudará você a aproveitar melhor as oportunidades no ambiente corporativo. ACESSAR AULA
Um responde: You have not a car
Outro responde: I don't have a car

Ficou confuso isso.
Donay Mendonça 23 127 1.7k
Para dizer "não ter" em inglês, a forma correta é "don't have" (I don't have, you don't have, we don't have, they don't have) ou "doesn't have" (he doesn't have, she doesn't have, it doesn't have).

A opção "you have not a car" não é adequada nos dias de hoje, e nem "you haven't a car".

Bons estudos!