Who is correct: me or my teacher?

First of all, guys, I'm sorry if this is the wrong place ou se eu deveria postar a pergunta em português. Eu fiz a mesma pergunta para uma comunidade americana e aproveitei-a nesse post. Entrei e conheci o fórum, de fato, a pouquíssimo tempo. Voltando:

...so I received this test, corrected by my high school english teacher. I'm pretty sure that she is wrong on the correction of some answers, but she wouldn't discuss it with me, saying things like "oh, what can I do, it's not portuguese!". I didn't argued with her because I wanted to ask someone else before saying something wrong.

One of my answers was: ...she was studying and eating that day. (or something like that). My teacher said that I should put another "she" before the verb "eating", so it would be "she was studying and she was eating that day". And I'm sure my answer is correct. What you think?

The second one was a question: "Could you help me in this question?" (or something like that, again) and there were two possible answers below: "Yes, I'm going to help you" OR "Yes, I'll help you". Now I notice how "I will" seems to be more appropriated, but I also think that "I'm going to" isn't wrong. It's a certain action (even if decided in the moment of speaking) and the use of "going to" is also accepted. Isn't it?

Those are some of the questions I remember from the test. Could some teacher or more experienced english speaker help me, please? I'll try to get the other ones later (she took our tests).

Thanks a lot!

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
4 respostas
jvrech escreveu: One of my answers was: ...she was studying and eating that day. (or something like that). My teacher said that I should put another "she" before the verb "eating", so it would be "she was studying and she was eating that day". And I'm sure my answer is correct. What you think?

The second one was a question: "Could you help me in this question?" (or something like that, again) and there were two possible answers below: "Yes, I'm going to help you" OR "Yes, I'll help you". Now I notice how "I will" seems to be more appropriated, but I also think that "I'm going to" isn't wrong. It's a certain action (even if decided in the moment of speaking) and the use of "going to" is also accepted. Isn't it?
In the first answer (If I'm not wrong) you are right. We don't need to mention the pronoun twice when it's already in the phrase.(correct me if I'm wrong guys)

In the second answer your teacher is right. When we use "going to" it means you decided to do something before. you planed to do that. Whereas "Will" is a little more specific, you decided to do something in the moment you're speaking.
So, I would choose the second option.

Hope that helps.
Take Care
Thomas 7 60 288
"I'll help you" sounds more natural to me too.
Telma Regina 9 61 593
Ricardo
A primeira pergunta é uma caso de uso do past continuous em que a idéia transmitida é a de que mais de um evento estava ocorrendo simultaneamente. Nesse caso devemos usar o past continuous em todas as sentenças, mas como a ação é executada pela mesma pessoa pode-se omitir o sujeito na segunda ação nesse seu exemplo:
"...she was studying and eating that day", as ações ocorreram ao mesmo tempo ou seja são ações paralelas executadas pela mesma pessoa.
Se fossem sujeitos diferentes seria então necessário o uso do tempo verbal completo nas duas sentenças. Ex:
"...he was studying while she was eating that day".
O passado contínuo é muito usado para descrever séries de ações paralelas que aconteceram em um determinado tempo no passado para descrever a atmosfera do local.

Example:

When I walked into the office, several people were busily typing, some were talking on the phones, the boss was yelling directions, and customers were waiting to be helped. One customer was yelling at a secretary and waving his hands. Others were complaining to each other about the bad service.

Peça à sua professora que consulte a Unit 12 do English Grammar in Use, imprima a página
http://www.englishpage.com/verbpage/pastcontinuous.html, e prove que você está correto.

Na segunda pergunta eu preferiria outra resposta, p. ex. "Sure", mas a segunda opção me parece melhor.
Marcio_Farias 1 23 214
Thomas escreveu:"I'll help you" sounds more natural to me too.
So it does to me.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!