Wish: Como utilizar

Dear all,

I know im coming again with the same issue. But, please help me because I do need to take this weight off my shoulders. :(

Could I ever say: I wish you do your homework now. All I want is to use the wish for the very present time. Am I wishing what does not exist?

Thx again.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
I don't think you could say that. Only:

1) I want you to do your homework now.

or

2) I wish you would do your homework.

or

3) I wish you did your homework.

You also could not say "wishing", because "wish" is a stative verb, not admitting continuous form. You could have said "Do I wish something that doesn't exist?".
Thank you Philippe
but it still did not help me.

I think your second example is for future and the third one I am not sure if I can use for present.

Is there any one who does not have problem with it and would be able to enlighten it?

Pleaaaaaaaaaaasssssssssssssssseeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olá, Andressa.

Quando vc já tem uma certa experiência com o idioma, vc sabe que uma frase está certa ou não pela própria sonoridade. A forma que vc quer usar o "wish" com o verbo "to do" no presente não está gramaticalmente correta. Nestes casos, dê preferência ao verbo "to like" ao invés de "wish":

I'd like you to do your homework now. (mais educado do que "I want")
Gostaria que vc fizesse seu dever agora.

Qndo vc fala "Eu desejo ser rico" é a mesma coisa de vc falar "eu gostaria de ser rico" porque vc está expressando um desejo. Em inglês seria: "I wish I was rich" (=I'd like to be rich)

Sobre "wish" não admitir o gerúndio, não podemos generalizar. Exemplo: "Passengers wishing to take the Kings Cross train should go to platform 9"

Resumindo: Não é correto usar o "wish" seguido de verbo no presente. Motivo: quando vc expressa um desejo, vc enfatiza uma possibilidade, algo que vc gostaria que acontecesse.

Mais uns exemplos: "I wish I could go home now" / "I wish he would call me up"

Espero que eu não tenha te confundido ainda mais rs...

See ya! ;)
Caro bent4u,

Então a lista de "stative verbs'" não é muito regular?
Avatar do usuário Donay Mendonça 49805 21 80 1151
Dicas:

I've just talked to a native speaker and he said(from personal experience)that you can use:

''I wish you to do your homework.''(Desejo/quero que você faça sua tarefa).

Porém é formal e menos comum. O mais ACONSELHÁVEL é fazer como disse o Bent4u. Certo está, mas não é comum. Existe nos padrões da língua Inglesa falada por nativos.
Muitissimo obrigada a colaboracao de todos.

Cada um me chamou a atencao para determinados detalhes que me ajudaram a raciocinar melhor em cima da minha questao.

Donay, chegou bem proximo da minha intencao.

Valeu
Hi, everyone!

In despite of this topic be old, I would like to add one thing. I was studying the same subject and I found it in my book. My book says: When we use WISH, after it WERE is used with all pronouns.

Examples:

I wish it were easier.

I wish it weren't so difficult.

I hope it helps.
Avatar do usuário Rakell Grubert Pere 3385 3 6 65
This song sang by Nina simone is an example of how to use wish.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5dlrXCYrNYI#t=204[/youtube]

I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free

And I wish I knew how
It would feel to be free
I wish I could break
All the chains holdin' me
I wish I could say
All the things that I should say

Say 'em loud say 'em clear
For the whole 'round world to hear
I wish I could share
All the love that's in my heart
Remove all the doubts
That keep us apart

I wish you could know
What it means to be me
Then you'd see and agree
That every man should be free

I wish I could give
All I'm longin' to give
I wish I could live like I'm longing to live
I wish I could do all the things that I can do
And though I'm way over due
I'd be startin' a new

Well I wish I could be
Like a bird up in the sky
How sweet it would be
If I found out I could fly
So long to my song
And look down upon the sea

And I sing because I know yeah
And I sing because I know yeah
And I sing because I know

I would know how it feels
I would know how it feels to be free
I would know how it feels
Yes, I would know
I would know how it feels, how it feels
To be free, no no
MENSAGEM PATROCINADA Leia o e-book Aprendendo Idiomas por Conta Própria e conheça as técnicas utilizadas pelos Experts para aprender idiomas. Com ele você vai aprender a aprender inglês!

Baixar uma Amostra Grátis!