Como dizer "como você está? (forma diferente)" em inglês

mili
holding up

I am fantastic-how are u holding up?

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
16 respostas
josneywat 6
How's it hangin'?
Marcio_Farias 1 23 214
How have the last few days treated you?
What have the last few days done to you?
How has the Santa Maria do Cambucá weather treated you?
How well have you fared over the last 14 days in Altamira?
How have all those years we've spent without seeing each other treated you?
josneywat 6
How are you keeping (these days)?
sandrom 3 11
How´s everything?

How´s tricks?

How goes it?

How´s it going?
Daniel.S 1 2 7
Marcio: I really liked your examples..

- How you've been? (How have you been?)

- How're you doing?

Take care,

Daniel
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
Gabi 1 1 15
tem o clássico "What's up?" rs
e
"What have you been up to?"
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Pessoal,

Complementando...

All right?

All right? -This is used a lot around London and the south to mean, "Hello, how are you"? You would say it to a complete stranger or someone you knew. The normal response would be for them to say "All right"? back to you. It is said as a question. Sometimes it might get expanded to "all right mate"? Mostly used by blue collar workers but also common among younger people.--Effingpot.com

Boa sorte!
Flavia.lm 1 10 95
Mais uma pra lista:

How do you do?

a formal greeting for someone that you have not met before
"I'm Jack Stewart." "How do you do? I'm Angela Black."

(Cambridge)
mili
Flavia lately how are you doing is the most commum here in Westboro/Northboro

Flavia,
add my email I would like to talk to you

thanks
josneywat 6
THe answer to 'how do you do? 'is 'how do you do'?".

Just a comment
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
Flavia.lm 1 10 95
josneywat escreveu:THe answer to 'how do you do? 'is 'how do you do'?".

Just a comment
heim?
Daniel.S 1 2 7
Flávia:

me lembro de um dia que aprendi a expressão " how do you do?" e fiquei pasmo pois nunca pensei que o significado fosse "How are you?" ..eu tinha aproximadamente 10 anos de idade...é BE né?

Take care,

Daniel
Marcio_Farias 1 23 214
Flávia, empregam-na agora nas apresentações formais.

Host A: "Mr. Mortimer, meet Mr. Remitrom."
Mr. Mortimer: "How do you do?"
Mr. Remitrom shakes hands with Mr. Mortimer.
Mr. Mortimer fiddles with his formal black tie.
Flavia.lm 1 10 95
pondedaniel escreveu:Flávia:

me lembro de um dia que aprendi a expressão " how do you do?" e fiquei pasmo pois nunca pensei que o significado fosse "How are you?" ..eu tinha aproximadamente 10 anos de idade...é BE né?

Take care,

Daniel
Oi Daniel

Aprendi na 5ª série, na parte dos Useful Greetings (ê memória!). Tb achei esquisito, e confesso que nunca escutei ninguém dizendo isso.

Origin

This greeting was once commonplace, especially amongst the English upper classes, but is now heard less often and is largely rectricted to quite formal occasions. The phrase became one of the touchstones in the separation of the U from the non-U, i.e. the separation of the upper classes from the rest. The U contingent had napkins, lavatories and greeted people with 'how do you do'; the non-U had serviettes, toilets and greeted with 'hello'. The proper response to 'How do you do?' was a reciprocal 'How do you do?', as in this exchange from Oscar Wilde's Lady Windermere's Fan, 1892:

Lord Darlington: How do you do, Lady Windermere?
Lady Windermere: How do you do, Lord Darlington?

'How do you do' has its essence in the early meaning of the verb 'do', which has been used since the 14th century to mean 'prosper; thrive'. Even now, gardeners sometimes refer to a plant that grows well as 'a good doer'. The association with 'do' as specifically relating to one's health is first found in print in The Paston Letters, 1463:

I wold ye shuld send me word howghe ye doo.

fonte/texto completo em: http://www.phrases.org.uk/meanings/how-do-you-do.html
Flavia.lm 1 10 95
josneywat escreveu:THe answer to 'how do you do? 'is 'how do you do'?".

Just a comment
JOSNEY!! Entendi!!! LOL O tico e o teco às vezes demoram um pouquinho mesmo...

Eu conhecia a pergunta, mas não sabia sobre a resposta. Sempre achei que deveria ser respondido da mesma forma que "How are you?" e as outras variações já postadas aí em cima. Veja só o que encontrei:

"How do you do?" is used in more formal situations and the response to this expression is generally "How do you do?" fonte: http://www.rpi.edu/dept/advising/esl/am ... m_talk.htm

"When you meet someone the first time, it is common to greet the person with "How do you do?" the correct response is "How do you do." Here is a short introductory conversation:

Ken: Peter, I'd like you to meet Mary.
Peter: How do you do?
Mary: How do you do.
Ken: Mary works for ... "

fonte: http://esl.about.com/od/beginnerpronunc ... intros.htm
(by the way, pessoal, o link tem um material legal sobre como apresentar pessoas umas às outras)

Voltando ao "How do you do?" Pergunto: Que sentido faz essa resposta? :?
Se a intenção é perguntar "Como vai?", essa resposta aí significa o que?

Pesquisando um pouco mais, eis que encontro o seguinte:

"When meeting someone formally for the first time, we shake their hand and say "How do you do?" or "Pleased to meet you."

"How do you do?" isn't really a question, it just means "Hello".

fonte: http://www.learnenglish.de/basics/greetings.htm

Ta aí o segredo, então. "How do you do?" não significa o mesmo que "How are you?"

O que vcs acham?
;)

Começar agora!
josneywat 6
How do you do? significa 'how are you?' mas hj em dia está em desuso...Eu uso bastante, porque eu conheço pessoas que não querem ser perguntandas como estão. Então, todo mundo fica bem.

How do you do,
do you do,
the things that you do.
No one I know could ever keep up with you.
How do you do!
Did it ever make sense to you to say Bye
Bye Bye?

By Roxette
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!