Como dizer "escritura (antiga)" em inglês

Eu achei writing e deed, mas aí procurei por algo que remetesse ao sentido de antigo: antigas escrituras. Então vi scripture, mas me pergunto: essa palavra sempre vai lembrar a Bíblia, mesmo que o contexto onde ela fora inserida não tenha a ver com isso?

TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
6 respostas
Juliana Rios 24 105 394
Guerreiro, eu penso que não. Observe uma das definições do Merriam-Webster para "scriptures":
A body of writings considered sacred or authoritative.
Em meu entendimento, você pode usar "scriptures" para referir-se a escrituras antigas de modo mais genérico, desde que as qualifique com um adjetivo ou deixe claro no contexto. Se você quiser evitar qualquer problema de entendimento, você pode optar por "writings", como em "ancient writings" ou "old writings".

"Ancient writings / scriptures".

"Paradoxically, these mothers, whose presence was commonplace in the ancient world, are rarely the subject in ancient writings and art." (utexas.edu)

"This is a list of towns in Scythia Minor that were mentioned in ancient writings." (wikipedia.com)
Ok, valeu!
Henry Cunha 3 18 183
Or "manuscripts" perhaps. But "writings" includes wood, stone or clay tablets and other media. Manuscripts is pretty much restricted to papyrus, cellulose or some animal hide.

But if you really mean "deed" in a legal sense (a legal document), then it might make sense to say "ancient deeds". Everyone will understand you mean a special kind of written record. The deed might have been recorded on any kind of media.
Thomas 7 60 290
I think we are off base with SCRIPTURE. This is what Merriam-Webster says:

scripture noun (Concise Encyclopedia)
Sacred writings of religions, comprising a large portion of the literature of the world. Scriptures vary in form, volume, age, and degree of sacredness. Nearly all scriptures were originally oral and were passed down as memorized texts through several generations before being put in writing. In some religions, notably Islam, Hinduism, and Buddhism, there is still strong emphasis on the value of reciting or chanting the scriptures aloud. The Hebrew Bible (Old Testament) is the scripture of Judaism; the Bible (Old and New Testaments together) is the scripture of Christianity; and the Qu'ran is the scripture of Islam. Scriptures of Hinduism include the Vedas and Upanishads. See also Adi Granth; Avesta; Book of Mormon; sutra; Tripitaka.
Dourado 2 24
Is it possible to use "ancient scrolls"?
Henry Cunha 3 18 183
Dourado escreveu:Is it possible to use "ancient scrolls"?
Yes, if the object was really in the form of a scroll -- rolo de papel -- and not some other format. Scrolls were generally replaced by codices early in the Christian era.