Correção de texto "student history"

Avatar do usuário andreia_brasil 55 1 1
(...texto inicial dado pelo livro...)

Emma ran over to classroom's door but it was locked, even the windows. Her name was written up on the blackboard and beside it someone had nailed a clock to the wall.

The time was running out and she stopped wasting her time and got back to the chair.
Feeling distressed by the exam, she took a deep breath and she started to remember about yesterday evening, when she had been studying for the exam. Suddenly the answers appeared and Emma quickly wrote them.

However, the clock went off and then she woke up. “It was a dream” she thought but the answers were there. Astonished she handed the exam in to the teacher.

(...texto final dado pelo livro...)
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário EugenioTM 320 9
Emma ran towards the classroom's door, but it was locked, and so were the windows.
Her mame was written up on the blackboard and, beside it, someone had nailed a clock on the wall.

The time was running out and she stopped wasting her time and got back to the chair.
Feeling distressed by the exam, she took a deep breath and started to remember about yesterday evening, when she was studying for the exam. Suddently, the answers appeared and Emma quickly wrote them.

However, the clock went off and she woke up. ''It was a dream'' she thought, but the answers were there. Astonished, she handed in the exam. (acredito que não é necessário citar ''to the teacher'', pois o phrasal verb hand in já dá a entender que está sendo entregue a uma autoridade)
"when she had been studying for the exam"

eu coloquei Past Perfect porque o texto se refere a um passado, e a lembrança que ela teve é passado, ou seja, passado do passado. Ficaria errado???
Avatar do usuário EugenioTM 320 9
Acho que não convém usar past perfect, mas vamos esperar outras opiniões, não tenho certeza.
Avatar do usuário Donay Mendonça 49115 21 73 1138
Sugiro usar "when she was studying for the exam.''
hj a minha professora devolveu meu exercicio corrigido. Ela apontou apenas dois erros:
1- riscou o classroom's (talvez faltasse mesmo o THE)
2-trocou por "alarm went off" ao inves de "clock went off"

questionei se estava certo o "she had been studying" e ela disse que estava perfeito

agora nao sei se ela leu mesmo meu texto ...
Andréia,

Acredito que as correções a seguir tornam seu texto mais natural:

Feeling distressed by the exam, she took a deep breath and started to remember yesterday evening, when she was studying for the exam. Suddenly, the answers appeared and Emma quickly wrote them.

Outra sugestão:

Usar "the night before" no lugar de "yesterday evening". O contexto indica que se quis dizer "noite anterior" e não "ontem à noite".

Feeling distressed by the exam, she took a deep breath and started to remember the night before, when she was studying for the exam. Suddenly, the answers appeared and Emma quickly wrote them
concordo com vc Donay, obrigada =)
MENSAGEM PATROCINADA Leia o e-book Aprendendo Idiomas por Conta Própria e conheça as técnicas utilizadas pelos Experts para aprender idiomas. Com ele você vai aprender a aprender inglês!

Baixar uma Amostra Grátis!